Publicat de: ciprians | 10 01 08

De cât adevăr e nevoie într-o relaţie? III

N-am crezut că voi reveni cu subiectul ăsta. Dar azi m-am întâlnit cu un vechi prieten, pe care nu l-am mai văzut de vreo 5 ani si pe care-l stiam bine, casatorit, fericit. Dar nu, stupoare! Azi imi spunea că din vara lui 2007 este divorţat, că vinde apartamentul, că ea e cu „ăla”, că, de fapt, întotdeauna era „ceva” neobişnuit/străin acolo. I-am şi spus că preferam să nu-l mai întâlnesc şi să-l ştiu bine, decât să mă mai înstristez cu o relaţie distrusă.

Un coleg de facultate, ciudăţel el, în felul lui, dar un băiat de treabă, părăsit de iubirea vieţii în ajunul nunţii, se căsătoreşte. Ea într-o parte, el în alt judet, au o fetiţă de trei ani. Şi el divorţează!

Un alt coleg de facultate, căsătorit, cu stare, pleacă dincolo la lucru. Îşi găseste acolo pe una sa o „lucreze”. 😉

Un cunoscut, părăsit de iubita care pleacă din ţară. Se îmbolnăveşte şi cătrănit fiind, refuză orice ingrijire medicală. Până când nu mai poate fi salvat şi moare în floarea vârstei.

De ce? Ce se schimbă într-o relaţie de ai nevoie de nou, de altceva? Unde e fidelitatea sau înţelegerea bătrânilor noştri? Nu că n-ar fi avut şi ei eşecurile lor, dar parcă le rezolvau altfel, mai cu tact. Acum, totul e in viteză, nu mai contează ce şi pe cine laşi în urmă. Contează să fii fericit – parcă e o reclama de la ProTv. 😦 Unde e adevărul din relaţie?

Nu ştiu ce să mai spun! M-a durut astăzi eşecul prietenului meu şi încă sunt sub şoc.

nu-te-viri.jpg

Responses

  1. Vorbind de relatii!
    Nu fi socat de ce se intampla. Acesta e din pacate mersul lucrurilor. Intr-o relatie in lume dar din pacate tot mai mult si in Bise adevarul si alte absolut de genul acesta raman pe ultimul loc. Ce urmeaza? Ai vazut deja.
    Cat despre relatii vechi; Il mai tii minte pe ”popa” de la Tinaud de acum 6-7 ani? Poate mai vorbim despre cunostinte vechi.

  2. Salutare,Sergiu! mi se parea mie mail-ul tau cunoscut!

    intradevar, valorile cu rol primordial in viata, care dau chiar stabilitate individului, sunt impinse inspre marginile vietii sociale, de grup.

    Traim intr-o era a consumismului, a reciclabilului, a shameless-ului, a tupeului crescut spre inaltimi.
    un fel de „tupeul iti da aripi!” – ca-n reclama aia cu bautura energizanta… 😦

  3. Iar eu am dat peste mailul tau saptamana trecuta scris pe o agenda mai veche si ma intrebam pe unde mai esti. Astazi insa am dat peste blogul tau si nu m-am putut abtine. afli mai multe despre noi pe http://sergiu.genom.ro

    Cat despre Energizant (ca e la moda), eu as merge mai departe si as spune ca ceea ce ii energizeaza pe oameni sunt chiar antivalorile. Minciuna iti mareste mult mai mult ”traficul” sangvin decat adevarul (u know what I mean), infidelitatea iti pompeaza mai multa adrenalina decat credinciosia, ura …, invidia …, barfa, …, crima, …
    De altfel, sportul la moda astazi este paint-ballul. Nu pot sa il impusc in realitate dar tot il impusc cumva. 😦

  4. Asa e! cred ca exista o afinitate deosebita pt antivalori, pt abordarea tabu-urilor, pt discreditarea mostenirilor de bun-simt…da! ai dreptate, cu setea crescanda pt senzatii tari, pt experimente, iar daca obiectul experimentului propriu este o alta persoana, who cares?

    Intrebarea ar fi daca putem stopa? ca de schimbat – putine sanse!

  5. Imaturitatea….. ?!Citesc o carte despre Dragoste – arta casatoriei si aproape un sfert din carte analizeaza lipsa de maturitate….cea mai importanta poate e maturitatea/imaturitatea emotional-afectiva. ….Cred ca multe casnicii din zilele noastre se desfac din cauza imaturitatii…
    Ceea ce ar trebui sa avem in minte intotdeauna e ca Satana se lupta pe toate fronturile to atace familia…. crestina si cu atat mai mult necrestina…. IMPORTANT e sa veghem si sa fim lumini pentru cei din jurul nostru!

  6. ai dreptate, Rahela, doar ca imaturitatea e cam generic spus. Adica, un pic prea general…un tip de 40 de ani, care-si experimenteaza criza de trecere spre varsta a III-a (mid-life crisis) – el, practic, e prea matur. Intelege ca ceva ce trece, e ceva ratat. Cam asta e!

    Imaturitatea spirituala, da! este un motiv temeinic, de netagaduit. Din pacate. 😦

  7. Ai dreptate, maturitatea emotional-afectiva e un termen vag…
    Totusi cred ca nu poti fi prea matur?!… prea desavarsit?!… DA, POTI FI PREA MATUR PT CEVA SAU PT CINEVA….

    Tocmai asta e maturitatea sa sti sa accepti situatiile pe care nu le poti schimba sau evita….sa accepti ca viata trece…. sau ca tu treci prin ea?!…

    1Co 13:11 Cînd eram copil, vorbeam ca un copil, simţeam ca un copil, gîndeam ca un copil; cînd m’am făcut om mare, am lepădat ce era copilăresc.

    Domnul sa aiba mila de persoanele despre care ai mentionat….

  8. Deci iti trebuie maturitate sa poti trece printr-un divort, printr-o fractura a relatiei?

    eu cred ca este vorba de intelegerea lucrurilor cu adevarat importante pentru viata de aici, cat si pt vesnicie. Cand ti se pare ca vecinul are o „capra” mai frumoasa si vrei neaparat s-o ai, fara sa privesti in jur, fara sa te intereseze consecintele…orice maturitate pe care o dezvolti in orice domeniu al vietii, paleste, se stinge.

    Ce nu pot sa-nteleg: de ce unii care-s n „altar”, duminica de duminica, si care afiseaza „maturitatea”, esueaza, totusi?

  9. iti trebuie maturitate sa poti trece printr-o fractura fara a indeparta „madularul” din trupul tau… „cei doi s-au facut un singur trup”….

    DA E NEVOIE DE MATURITATE IN TOATE DOMENIILE VIETI….!

    … problema e ca oamenii astia sunt in altar numa duminica si restul saptamani… sunt ca submarinul… ies duminica la suprafata si in restul saptamanii stau sub apa!!!

  10. […] de-al sau referitor la matriarhat/dominarea femeilor si viitor…Un prieten divortat, cel de-aici, mi-a trimis o pagina web (CityNews), unde domnul I.Alexa face un comentariu si o analiza succinta, […]

  11. Cred că e mai bine că ai aflat, indiferent cât de multă durere poate produce aşa ceva (şi produce din plin!). Cred că e preferabil să ştii şi să ai ocazie să fii alături. Câtă nevoie de a fi alături e în asemenea cazuri…! Când vezi câtă durere se poate aduna într-un om, îţi vine să spui ce a spus o cunoscută scriitorului M. Sebastian (evreu): „Mi-e ruşine de tine, Mihai! Mi-e ruşine că tu suferi, iar eu nu.”

  12. A, da. Trebuie să caut şi eu rubrica „despre mine”, adică despre tine, sigur. 😀

  13. am facut, Camix, update la „rubrica”.
    Da, e mai bine ca am aflat, tin legatura cu el, incerc sa-l incurajez, sa-l fac sa revina la Adevar.

    vezi, Camix, ca am un post cu clepsidra… stii poezia Anei Blandiana?

  14. Dacă e care cred eu că e, da. Şi mi-o şi place. S-o caut.

  15. dragilor,maturitatea asta e o gaselnita secundara.
    Motivul ascuns,este,cum bine stiti,nevoia de ceva nou,interzis,de dorit,are radacini mai vechi,in gradina edenului.
    E evident ca in rutina vietii conjugale,e greu sa aduci nu,zilnic,dar macar din cind in cind ceva nou
    pentru ca sta cere timp si motivatie…
    Cind ai,de exemplu,copii mici si servici,iar sotul are 2 joburi,ce romantism sa mai ai cind se intilnesc 2 fiinte epuizate stresate,care asteapta fiecare de la celalat o apreciere si nu gaseste decit revolta…
    E cazul sa rezidim altarul familiei,da,da,da…


Categorii

