Publicat de: ciprians | 17 01 08

ISUS BIRUITORUL

Printre primele texte pe care le-am memorat si recitat in biserica a fost Epistola lui Pavel catre Coloseni, cu un rol aparte in viata mea fiind capitolul 2:9-15. ISUS, pe care apostolul Ioan ni-L prezinta ca umbland printre noi plin de HAR si de ADEVAR, este descris de Pavel in acest pasaj in alti termeni, dintr-o alta perspectiva: cea a implinirii dimensiunii spirituale a bataliei pentru recuperarea umanitatii. HARUL pe care-l aduce in lume ISUS, impinge realitatea dincolo de normalitate. Versetul 15 – „A dezbrăcat domniile şi stăpânirile, şi le-a făcut de ocară înaintea lumii, după ce a ieşit biruitor asupra lor prin cruce.” – imi aduce aminte de scena din „Gladiatorul” in care Maximus face un tur triumfal prin fata multimii din amfiteatru, dupa ce gladiatorii coordonati de el, ies biruitori. Pentru ca in limba greaca, deigmatizo – a face de ocara, era folosit si cu sensul de expunere triumfala a infrangerii inamicului (asa cum imparatii romani, intorsi biruitori din lupte, treceau carele cu prada de razboi prin fata multimilor admirative). ISUS a despuiat, a jumulit, a spoliat(alt sens in lb.gr. pt a dezbracat) – prin bunatate, nevinovatie, purtare aleasa – domniile si stapanirile, exponentii celui rau -conform spuselor lui Pavel in Efeseni6.

ISUS a biruit, ISUS biruitorul! si noi trebuie sa ne ducem luptele in perimetru biruintei LUI! ramane o intrebare: cand am despuiat ultima oara puterile intunericului prin alegerea inteleapta? cand le-am facut ultima oara de rusine prin alegerea binelui?

Responses

  1. Watchman Nee spune ca nu poti alege binele, nu poti face, practic, nimic prin puterile tale. Daca-l lasi pe El sa faca totul, sa-L rogi sa faca totul, alegerea binelui nu mai e o problema.
    In ce ma priveste pe mine: cand n-am mai avut incotro 🙂

  2. Razvane draga, anul 1998 a fost anul Watchman Nee pt mine. „Viata crestina normala”, „Sezi,umbla, impotriveste-te” si toate celelalte! Cam tot ce era tradus la noi. am fost si la o prezentare a lui Witness Lee -care era, cica , discipolul lui; un fel de Panican 😀
    ei, am fost catalogat eretic in anumite cercuri din biserica in care m-am botezat! Dar parca zburdam in viata de credinta!
    Are dreptate W.N.! iar ca tine, suntem toti, afara poate de W.N! 🙂 😀

  3. Watchman Nee cand afirma lucrul acesta se refera la capacitatea sarx-ului de a face. In acest caz, nu poti face nimic spiritual. Tot el insa spune ca trebuie sa alegi voia lui Dumnezeu. Iata deci ca poti face ceva totusi.

  4. Omul trebuie sa aibe capacitatea de a alege sa faca bine, si asta bazandu-se pe Cuvantul lui Dumnezeu, deoarece acest Cuvant ne trimite spre caracterul lui Dumnezeu. Astfel, daca Dumnezeu este Adevar, si care doreste ca acest adevar sa fie aplicat – prin a face ceea ce este corect (bine), atunci acesta trebuie sa fie scopul fiecarui crestin.

    Cum vei face bine intr-o situatie inumana? De exemplu, cum ne vom asigura ca binele este inlocuit cu raul in Irak sau Kenya? In Brasov sau Cluj? etc…

    Dumnezeu ne-a dat Cuvantul Sau, iar prin acest Cuvant, omul are capacitatea de a asculta si implinii aceste cerinte, prin care omul poate gasii, calea, adevarul si viata.

  5. Cosmin, pe blogul personal am scris ceva despre „alegerea efesista”. Schematic, dar zic eu ca surprinde ideea.


Categorii

