Publicat de: ciprians | 4 03 08

No man for old country :)

Vizionai pentru a doua oara filmul No country for old men dupa ce-a luat si niste Oscar-uri; de ce castiga premii filmele de actiune, va rog sa-l vizionati si sa va raspundeti voi insiva! 😉 Nu-i vorba, e un film bine realizat, gasiti la Ted Pope o analiza a peliculei… Pe mine m-a frapat atitudinea de „mie nu mi se poate intampla nimic” a lui Moss, chiar daca Carson Wells ii spune cu ce nebun are de-a face; m-a uimit cum se poate ca cineva sa gaseasca o suma atat de mare de bani, in asa conditii si sa creada ca va scapa cu basma curata. Mi-a dat de gandit: Anton il intreaba pe Carson Wells: daca principiul care te ghideaza te-a adus in starea asta, se merita sa fii ghidat de el? Exista predestinare in fiecare act? Alegerea capului sau pajurei monedei reflecta asta – o moneda care valoreaza totul in actul alegerii, dar care este, in fapt,in statica, o simpla moneda! Sotia lui Moss care nu vrea sa aleaga in locul psihopatului de Anton – care, fie vorba intre noi, e cel mai adevarat personaj; tare Bardem asta, l-am vazut in cateva filme si joaca magnific! – si bacanu’ , terifiat de linistea lui Anton si nelinistea ce i-o provoca dialogul cu el, alegand in extremis viata, fara sa stie sigur, doar intuind c-a fost mantuit. Si vorba serifului: oamenii nu mai sunt ce-au fost pe vremuri; de unde atata cruzime in cazul unor crime? probabil ca aveau televizorul stricat! 😀

Nu mai exista oameni pt taramurile ce le populam. Homo hominis lupus. Acelasi taram, aceeasi pestera din mitul platonician, de mii de ani, doar oamenii sunt altii, se schimba fetele, dar nu rautatea, se schimb mentalitatile, dar nu nebunia, se schimb trendurile, dar nu ipocrizia. Umbrele sufletului uman par a fi numitorul comun al trecerii timpului. Omenesc, prea omenesc! Batrana patrie pe care ne perindam rautatile cotidiene este cu-adevarat cea oropsita. Nu mai exista om pentru ea. Ce s-a-ntamplat cu omul??? ce mutatii a suferit de nu se mai sufera? ce adevaruri a descoperit sau nascocit de nu mai are respect pentru Fiinta si fiinte?

Nu mai gasim om pentru batranul pamant… asa trebuia sa se numeasca filmul: no man for old country. Vine sfarsitul! The end!

200px-no_country_for_old_men_poster.jpg

mai vizionati-l, fratilor, o data si mai rumegati dedesubturile unei povesti care de terifianta ce e, poate fi chiar amuzanta! 😉

Responses

  1. Interesant. Nici macar nu am auzit de filmul asta (e mai greu aici in Korea sa mergi la film…mai ales daca ai si un bebe 🙂 ). O sa incerc sa-l vizionez. Dar poate dupa ce vad Expelled.

    Vezi the link si un scurt comentariu la filmul asta aici: http://evedyahu.wordpress.com/2008/02/21/expelled-living-with-a-new-kind-of-fear/

    Blessings Cipri!

  2. P.S. Am pus un nou post pe Mohler…astept pe al tau 🙂

  3. Crist, eu l-am luat de pe torrente!
    cat despre articol, e almost gata! 🙂 si in weekend as vrea sa traduc si „masculinity without manhood”; ce zici?

  4. Am avut o presimţire că ar fi thriller după afiş (l-am căutat pe imdb, are notă bună). 🙂 Dacă îmi iau odată inima în dinţi să-l văd, şi scap cu viaţă 😛 , scriu.

    şi eu aştept traducerea aia pe care o promiţi. pare temă interesting.

  5. draga Camix, nu e chiar asa de thriller incat sa nu scapi cu viata! 🙂 deci poti sa scrii!

  6. Fain Ciprian. Astept pt amandoua. Multumesc.
    Am vazut si eu info despre film. Era ‘in sale’ la Amazon…

  7. IMDB – internet movies database – cel mai cunoscut site de referinte pentru aproape orice film din lume.
    -comentarii
    -trailers
    -rating
    -info despre actori

    No Country for Old Men

  8. Ştiu IMDB, folosesc aproape zilnic 😀 , căutat. De-aia ziceam aşa. 🙂

  9. Before night falls… mi-a placut mai mult…spun mi-a placut pt ca nu sunt critic de film si nu as putea sa apreciez de ce..

  10. @mangaloy: si mie mi-a placut filmul! 🙂


Categorii

