Publicat de: ciprians | 27 04 08

HRISTOS a inviat!!!…so what?

HRISTOS a inviat! Adevarat a inviat! Iata o formula de salut atat de cunoscuta si caracteristica acestei sarbatori. O formula de salut care este imbracamintea unui concept neobisnuit si greu digerabil pt intelect: cel al invierii lui ISUS HRISTOS din morti intru mantuirea fiecaruia dintre noi. O formula de salut care s-a incetatenit pe meleagurile noastre, o auzim la vecinii nostri, o auzim la radio sau televiziune: cine ar fi crezut in urma cu – sa zicem – 25 de ani, ca acest adevar va fi proclamat in felul acesta? Amintiti-va, cei care aveti varsta necesara pt a-si aminti 🙂 , ca pe vremea cand promovarea lui ISUS era un lucru prohibit, acest salut exterioriza o traire launtrica veritabila, intensa, curajoasa, aflata sub stressul desconspirarii si al coercitiei. Era o vreme in care bucuria interioara se exprima – in limite impuse de factorii exteriori – mult mai vivace si mai aproape de cea a apostolilor. Este acum o vreme in care, fara a mai exista acei factori presanti de acum 20 de ani, bucuria noastra s-a ofilit, s-a decrepit, s-a chircit. Salutul acesta plin de seva devine formalitate, conventional, evanescent. Incet-incetisor, continuand pe aceasta panta descedenta a indolentei credintei si a impietririi bucuriei, vom ajunge ca in loc sa raspundem cu adevarat a inviat, sa raspundem, chiar daca nu ad litteram, cel putin prin atitudine cu un so what? trendy, tupeist, egocentrist. Aceasta e evolutia pe care o prognozeaza nu Brucan sau mai stiu eu ce profet prafuit de vremi apuse, ci linistea si condescenta – daruri ale bunastarii – care ne caracterizeaza crestinismul nostru cel de toate zilele.

Adevarat a inviat! – nu doar la Paste, ci si in viata de toate zilele, nu doar la TV sau frontispicii, ci si in greutatea relatiilor cu cei din jur, nu doar la inchinare in temple si altare, ci si in inima si mentalitate.

Adevarat a inviat! Asa sa ne ajute DUMNEZEU!

Responses

  1. Hristos a Inviat!

  2. Adevarat a inviat!

  3. Cand am intrat in sala de seminar pe vremuri ,a 2 a zi de Pasti era o bucurie sa le spun viitorilor ingineri ,,Christos a Inviat ” . Unul din ei mi-a raspuns : ,,Just ” 🙂

  4. @wes

    aha, deci tu erai personajul din gluma pe care am rostit-o ieri la Biserica!

    Adevarat a inviat!

  5. Adevarat a inviat! …da ai dreptate dar vezi tu cum bate un vant de incercare peste viata noastra ne cuprinde un „frig de Petru” si uitam cu cine eram la drum spre vesnicie si pe cine ne-am ales invatator,domn si model de viata… din pacate…(dar nu la toti se intampla asa)-la mine mai des ca mi-s „slaba si mica in credinta”…

  6. M-am intors in Belfast din tara, si asta inseamna ca m-am reintors pe blog.

    Adevarat ca Cristos a inviat!

    Cosmin

  7. @WES: era mai fain daca zicea „just did!”, nu? 😀 😀 😀

    @Rose4You: toti suntem mici si uitam asa de des…intareste-te si incurajeaza-te!

    @Cosmine: bine ai venit (in tara si pe blogul meu!) si revenire placuta! 🙂
    Sunt interesat de postarea ta cu crestinul-gay. Probabil ca am sa abordez si eu problema asta!


Categorii

