Publicat de: ciprians | 4 06 08

They&the others*

Nu ne putem sustrage subiectivismului. Pur si simplu nu reusim, neavand cum:  fiecare vietuim intr-o sticluta inchisa care pluteste in deriva, deriziune si/sau derizoriu  😉  pe oceanul vietii (ca sa folosim un termen consacrat!). 

Noi suntem intotdeauna de partea adevarului, de partea dreptatii, de partea buna a lucrurilor. Suntem intotdeauna in masura sa dam sfaturi, sa avem un cuvant de spus ( ideile si conceptele sunt mai dificil de expus 😀 ), sa avem un ultim cuvant, sa fim indreptatiti de orice circumstanta.

Noi nu jignim decat arareori (cand nu avem de-ales), doar corectam: daca celalalt se simt atins-rau, e un viciu de perceptie si intelegere  propriu acelei persoane!

Noi suntem intransigenti doar cu ei, cu ceilalti . Cei din mediul apropiat – orice tip de mediu, c-o fi acvatic sau de influenta, asta e!  – sunt noi. Restul, adica ei, ceilalti – sunt de cealalta parte a santului de asalt, plin de smoala incinsa si mizerii, simbolistica dialogului conventional si/sau nu numai 🙂 . Se naste astfel un gen impersonal, neutru chiar. Suna mai bine in engleza: they and/or the others . Si nu numai transpunerea in engleza a denumirii genului  m-a dus cu gandul la pelicula Conspiracy Theory  ( pe care, by the way, ar merita s-o vedeti ). Un gen care exista doar teoretic: ei au dat cu bata in balta, ceilalti sunt de vina, ei sa faca, ceilalti sa dreaga!  Pelicula  chiar asta ne invata: poate parea o nebunie, dar they&the others exista, sunt chiar langa noi, ne sufla in ceafa sau ne bat pe umar. Da, they&the others cugeta, deci exista: in consecinta, nu sunt intotdeauna gresitii acestei lumi, nu sunt permanent neintelesi si mutanti, nu! Si ei pot avea dreptate, pot avea ultimul cuvant, pot sa fie indreptatiti sa actioneze intr-un anume fel.

Iar noi, prin acceptarea si apropierea existentei acestui gen – they&the others , invatam cu nu suntem in nici un fel si niciodata infailibili.  Asa sa ne ajute DUMNEZEU!

 

* Chiar daca pare puerila aceasta abordare (daca e asa, e ca sa fie pe intelesul tuturor 😀 ), se naste dintr-o lehamite crescanda personala impotriva celor care nu cuvanta, sau poate doar cuvanta, fara a cugeta in prealabil.  Impotriva subiectivitatii crase, fara perdea.

Responses

  1. Am văzut Conspiracy Theory, mi-a plăcut mult. Şi pentru idee, şi pentru interpretare, şi pentru actori. Uneori mari adevăruri vin din locurile în care nu am crede să găsim. Important să vrem să le vedem, fără a ne uita la „faţa omului”.

    Am văzut şi celălalt film; cel nefilmic, cel real. Da… ăsta nu mi-a plăcut. Deşi interpretarea nu a fost rea…

    Să ne dea Domnul înţelepciune să ştim şi iubi, şi răspunde înţelept.

  2. m-ai facut sa zambesc…si sa plang.EU am intodeauna dreptate,ca mama…chiar si atunci cand gresesc 🙂 . bun de meditat! chiar , am mereu dreptate?(stiu suna retoric…nu-i asa ca am dreptate?)

  3. draga Camix, viata bate filmu’ – un dicton facut celebru nu de mult! 🙂 -are un sambure de realitate cruda. De intelepciune avem nevoie orisicand, doar ca nu vine de la sine. 😀

    draga Rose, vorba basmului: un ochi rade, unul plange! 🙂
    asa-mi zicea si mie mama: ca ea are intotdeauna dreptate! am inteles asta -si multe altele – dupa ce am devenit si eu parinte!

  4. http://nazireat4him.blogspot.com Oare aceasta sa fie realitatea si din mediul evanghelic crestin romanesc?

    Si doresc o colaborare de blog.
    Multumesc .

  5. Atata timp cat EUl e la locul lui pe tronul inimii voi avea mereu dreptate dar nu Dreptatea cereasca care trece prin prisma Scripurii si a aproapelui meu !

    Ps. Cata dreptate am ! 🙂

  6. 🙂

  7. Cipri, I am looking forward to seeing your new article 😀 😀

    Looking

    Still looking 🙂

  8. Camix,

    I share the same feelings you have, but Cipri doesn’t 😛 😛 😀


Categorii

