Publicat de: ciprians | 12 08 08

…ce muzica ascultati?

Am avut o vreme cand ascultam Michael Jackson – e drept, influentat de o fata careia-i faceam ochi dulci – si-i stiam pe de rost aproape toate piesele, apoi a fost Take That, apoi Andries si Aerosmith, Ada Milea si Bon Jovi. Apoi am avut o vreme cand ascultam muzica clasica si in somn 🙂 – in facultate, cand am stat 6 ani singur intr-o garsoniera. M-am reintors la Elvis, Nat King Cole ( vocea superba cea prea alba ca sa fie neagra si prea neagra ca sa fie alba – cum spunea cineva), si nemaipomenitii Boys II Men. Si iar muzica clasica, impletita cu imnuri crestine. Dar niciodata, nicicand Speranta sau Fratii Groza 😀 .

Acum ascult pe net muzica crestina straina, favoritii mei: Jars of Clays – dar nu sunt infailibil si nici o somitate in domeniu 😀 . Si J.S.Bach – Mattheus Passion.

Am avut perioade diferite in evolutia mea si ele erau insotite de lecturi si auditii diferite, dar in concordanta cu starea si setea spiritului meu.

Nu stiu ce muzica imi va insoti traiectoria existentei, dar sper sa ramana una placuta LUI!

Voi ce ascultati? Cine sau ce va dicteaza auditiile?

As vrea sa las muzica Alpilor austrieci sa va umple casa prin intermediul blogului meu, dar va pot oferi doar imagini, iar restul va fi construit de sensibilul launtricului vostru:

Responses

  1. Poata sunt in vreo minoritate, dar marturiesesc ca nu ascult muzica, decat de nevoie (pe autobus, serviciu), sau de curiozitate (Dumnezeu nu apare la stiri, sau alte piese de atitudine cum ar fi Mesaj pentru Europa a unei oarecare trupe cunoscute). Asta dupa ce in liceu cheltuiam putinii bani cumparand casete de pe Oser, iar in faculta adunand CD dupa CD cu mp3-uri crestine.
    Curios, nici dupa video-uri nu ma mai dau in vand. Cred ca ultimul film l-am vazut acum mai bine de o luna.
    Mi-ar place sa ascult muzica clasica, dar sa ma initieze cineva.

  2. Melodiile din zona semitica , de mijloc , de centru a lumii imi plac . Normal ca si unele melodii clasice occidentale sau cele cu influente evreiesti sau biblice din occident .

  3. si eu sint din minoritate, nu ascult muzica. Bruiaj.

  4. Foarte faine melodiile Alpilor tăi!

  5. numero 1 imi place muzica italiana, ani 60-70, chiar 80.

    de la noi imi place catalin crisan apoi Hrusca (nu colinzi), Seicaru…in general folk.
    crestina de a noastra imi place Sela, Vali Pentea. nu imi place muzica crestina cu tobe :D….nici macar pe CD :D.

  6. Eu ascult foarte multa muzica. Nu pot lasa sa treaca o zi fara muzica. Imi este greu sa inteleg ca altii nu asculta muzica decat cand sunt obligati. Ascult tot felul de muzica, de la blues la clasica si trance. Trupe bune? U2 , Delirious?, Chris Tomlin, Matt Redman, Hillsong United, Armin van Buuren, Tiesto, Andy Moor, Leon Bolier, etc.
    Trag totusi linia la muzica de mahala.

  7. @Cristina, Vasile: se pare ca moniritatea voastra nu e minora!!! 😀 e optiunea voastra, nu va osandeste nimeni! 🙂

    da, Leule, si eu iti impartasesc gustul pt acea zona muzicala…

    @Ionele, nu ne-am nimerit pe felia de muzica! mie nu-mi place in general Hrusca – mai ales colinzile, cred ca e supralicitat! Folkul romanesc imi place, recunosc…. „Un copac cu flori”?
    Muzica crestina autohtona? nu ma prea prinde…adica imi plac piesele, nu-s f. interesat de cei care canta

    @Adi.D: stiu ca asculti multa muzica…avand in vedere agitatia din State si cea a slujbei tale, poate ca are efect linistitor, pacifist! 🙂

    @Spera: nu se compara cu originalul, care se poate asculta la fata locului! Incredibil, n-as fi crezut! A fost prima mea iesire „dincolo” de granite si sunt f.f impresionat de tot ce-am vazut frumos, altfel decat „frumosul” cu care suntem noi obisnuiti!

  8. Superbe imagini. Te refac psihic numai să le vezi!

    Jars of Clay… ah! Deci şi ţie. Bună treabă. Sunt şi pe lista mea. împreună cu
    Am trecut şi eu prin etapa Take That şi am revenit ceva iar (acum au un album nou, aş zice de maturitate, dă o ascultare ăstora http://www.youtube.com/watch?v=y8wM2mCQess şi http://www.trilulilu.ro/camixul/663fad6643e334 ).

    Îmi place de câţiva ani încoace coloana sonoră din anumite filme, compusă de unii ca Ennio Morriconne, James Horner, John Williams, Yann Tiersen, în ultima vreme mai ales Tiersen.

    Sunt prea multe să mi le amintesc pe toate şi să nu-mi fie ciudă apoi că am uitat din ele. U2 mă delectează şi pe mine şi pe cei care li se aseamănă în stil, cum sunt Keane şi Reamonn mai nou. Coldplay, One Republic… de asemenea.

    Apoi este muzica anilor 70-80, pe care n-o uit şi la care revin periodic ca pentru o reîncărcare a bateriilor. Nu mai dau exemple, sigur voi lăsa afară cei mai dragi… 🙂

  9. draga Camix, bine ai revenit! doar ca ai schimbat ceva, de ai intrat la moderat…inca nu mi-am dat seama ce! tu pe unde ai umblat?

    da, m-am refacut acolo…am incercat sa nu ma gandesc deloc la Romania, sa ma rup de romanesc. M-am indragostit: daca as sti germana, maine as pleca definitiv acolo.

    eu n-am prea ascultat coloane sonore, am eu un fix masculin din ala, stii tu bine: vas filmul si ascult muzica, ce sa mai ascult muzica inca o data? 😀 dar, adevarul e ca exista coloane sonore efectiv superbe.

    U2 n-am prea ascultat, dar am sa ascult.

  10. Bine am revenit, revenit! 😀 A, da, am intrat la moderare pentru că am pus 2 linkuri în comentariu. Să ştii că nici eu nu mi-am dat seama decât acum că m-ai întrebat. Aseară mă gândeam şi eu de ce m-o fi pus Cipri la moderat. 🙂

    Am fost această a doua tură cu tinerii de la biserica noastră în jud. Mureş, daa tumna până acolo, în Şăulia. Aş fi vrut să facem nişte trasee prin judeţ, ca să văd, să gust, să foto… dar…

    Deci ai încercat să te rupi de românesc… măi măi… anche tu rumeno sei. 🙂

    Uite o piesă muzicală dintr-un film. Just listen to it. 🙂

    (Tiersen, Amelie)

  11. da, Camix, chiar fain! dar nu pot sa leg piesa de vreo scena din film, cu toate ca mi-a placut mult.

  12. Nici eu nu o pot lega de vreo scenă din film. Dar ăsta nu e un dezavantaj. Asta e frumuseţea compoziţiei: că stă pe picioarele ei; poate fi extraordinară şi fără să ştii de unde e extrasă.

    Am citit pe undeva că muzica într-adevăr bună nu se poate asocia cu imagini mental vorbind. Deci e bine. 🙂

  13. Sunt putini compozitori azi care sa scrie frumos si bogat, si muzical si textual. Stuart Townend este unul dintre ei. Iata cateva cantece de-ale lui care sper sa va mangaie si sa va bucure sufletele:

    Si in final, un clip de la Prom Praise de anul trecut, mii de crestini reuniti cantand cateva cantari frumoase alaturi de compozitorul acestor cantece, Stuart Townend:

  14. Am uitat sa vi-l impartasesc si pe asta, superb:

  15. LogiK, multumim foarte frumos!

  16. de ce ,nu ,speranta si fr. groza?

  17. @brd (sau BRD? 😀 ) : e o chestie de gust! adica piesele celor de la Speranta parca-s clonate. Fratii Groza faceau furori pe bune in anii ’90, dar parca-s trecuti acu’ de-o varsta.

  18. partial adevarat,camuzica si orchestratie dar compenseaza prin vers si simtire;recunosc sunt cam fan al sperantei :d


Categorii

