Publicat de: ciprians | 29 08 08

Pregatiti calea DOMNULUI Sfant

Asta e unul din gandurile care ma framanta de ceva vreme: ce inseamna la nivel personal a pregati calea DOMNULUI Sfant? Despre ce cale e vorba? – am putea intreba. Sa fie calea spre inimile celor din jurul nostru care nu-L cunosc? Daca da, cum pot eu s-o pregatesc? traind in aceeasi mediocritate a vietii de credinta – permisa-mi fie abordarea la plural – balacindu-ne in compromisuri si jumatati de masura? „Neteziti calea DOMNULUI” – era imperativul cu care Ioan Botezatorul a scuturat prejudecatile celor din vremea lui. Ce fel de prejudecati ne impiedica sa ne calificam in a-I pregati calea? Isaia 40:3, de unde citeaza Ioan Botezatorul, spune: ” pregatiti in pustie calea Domnului, neteziti in locurile uscate un drum pentru DUMNEZEUL nostru!”. Am putea alegoriza, explicand ca traim intr-un pustiu spiritual, intr-un loc secatuit de orice bruma de moralitate si credinta veritabila. Cum putem netezi calea DOMNULUI in pustiul in care vietuim?…

Responses

  1. …Intrarea Domnului Isus in Ierusalim a fost un eveniment -succes in ce priveste pregatirea Caii Domnului Isus.
    Personal m-am gindit ca trebuie neaparat sa fiu pe drumul pe care El vine si sa nu bat cimpii pe poteci straine. Si apoi m-am gindit ca nu mi se cere decit ce am…oamenii aia s-au bucurat ca vine, au pus pe jos ce aveau ei…si primirea facuta de ei a fost un eveniment laudat…Nici noua nu ni se cere mai mult decit atit…zic eu…
    Rodica Botan

  2. Cu sigurantza calea nu se pregateste si crestinii nu ajuta deloc pe Domnul prin politica :

    acest calugar ortodox explica mai bine ca mine unele lucruri

    Nu sunt de acord cu toata Dogma ortodoxa dar cu sigurantza mai vin si ei cu idei bune , si ceva ceva poate fi luat / invatat de la ei .

  3. doamna Rodica, EL a venit in vietile noastre, doar ca noi IL blocam de a merge mai departe spre semenul nostru. IL blocam prin apucaturile si intariturile noastre.

    Leule, mi s-au parut mai deschisi catolicii de-a lungul istoriei, ei au misionat o mare parte din mapamond. Ortodocsii sunt ceva mai statici, mai aplecati spre mistica, spre pustie – ma refer la pustiul anahoretilor.

  4. ciprians :
    Ai dreptate in ceea ce zici . Dar mai sunt multe de zis , tre sa ma mai gandesc . Trebuie sa -mi fac ordine in idei ca am multe .

    Mi se pare ca vin vremuri in care Dumnzeu muta din nou centru de greutate catre Est , dupa ce mii de ani , poate sute ( nu stiu exact ) l-a mutat catre vest . .. Poftim inceput de viziune pentru toti tinerii timizi care bine fac ca inca nu au curaj sa isa in fatza prin ” Biserici ” ( lasa sa se planga Mai marii de lipsa de lideri care sa se implice … si-o merita , si-au facut-o cu mana lor ) . M-am scapt si am zis poate prea multe pentru azi .

    Cat despre Catolicism , acolo a avut loc o Reforma ( sau mai multe ) . In ortodoxie , inca nimic , dar cred ca sta sa vina . Nu zic ca viitorul este al ORTODOXIEI , nici decum , ci este a celor ce se vor desprinde din Ortodoxie la care se vor adauga cei care se vor desprinde din Cultele vestico- protestante ( sau neo protestante ) devenite si ele pe viitor prea Legaliste si Traditionaliste .

    Asa vad eu viitorul , va multumesc pentru posibilitatea de a expune idei care poate ca sunt citite de cine trebuie . Copii ca mine care acum suntem mici si totul ni se pare mare . Nu-i nimic !

  5. Ciprian…cind am zis sa punem jos tot ce aveam…m-am gindit la „tot” . Noi toti facem politica…Spaniolii…cred ca mexicanii mai degraba au o vorba daca te duci la ei. Ei spun”mi casa…su casa”…adica casa mea este casa ta. Ma intreb daca asta este ospitalitatea noastra cu Domnul Isus…sau…avem o camera in care nu intra nimeni si o tinem curata…si sterila…si daca vine…vine acolo. Si o sa se simta singur si incomod…ca tot ce-i acolo are inca eticheta de la pravalie…nu e nimic personal in camera de musafiri…
    M-am uitat la compartamentele mele…trebuie sa avem neaparat un titlu? ortodox, catolic…neoprotestant, sa intelegem Biblia?
    Ne cheama Cuvintul la Christos…nu la o religie…
    Problema este cind nu sintem sub steagul Lui…indiferent care steag religiosl-am purta…
    Rodica Botan


Categorii

