Publicat de: ciprians | 2 09 08

Are blogosfera evanghelica vreun viitor?

Sfarsitul trecut de saptamana m-a gasit intr-o situatie in care eram luat la bani marunti pt o anumita postare din trecutul nu prea indepartat. In dialogul pe care l-am avut cu cei de pe cealalta pozitie, am tot auzit de cateva ori sustinuta opinia ca blogosfera evanghelica nu reprezinta mare lucru – ca si impact ( e intr-un fel adevarat, avand in vedera ca suntem ~1% din populatia tarii si doar o mica parte din noi intra pe net sau comenteaza in blogosfera), ca cei care o scriu o fac din lipsa de alte preocupari intrabisericesti- aici m-am recunoscut spasit  🙂  , ba chiar aluzii, subtile sau nu, legate de seriozitatea spirituala a celor care se „propaga”-n virtual.

De multa vreme am invatat sa nu emit verdicte finale, cu atat mai mult in probleme ce tin de emanciparea tehnica. Asa cum poate ca ecografia era un mit in medicina acum 25-30 de ani, iar acum este o investigatie curenta, tot asa, prin analogie, cuget ca blogosfera si potentialul internetului  s-ar putea sa fie subevaluate sau/si ignorate in elaborarea unor astfel de diagnostice finale.

Ce credeti, voi – cei cativa care ma lecturati? exista un potential christic, constructiv, de subsumare a eforturilor noastre de proclamare a IMPARATIEI CERURILOR in blogosfera evanghelica? sau blogosfera evanghelica este no man’s land, este campul de refulare a frustarilor, metoda de afirmare a celor de pe ultimele randuri ale adunarilor, de confruntari taioase cu identitati escamotate de paravanul nick-name-urilor…

ce credeti? putem gasi ceva sfant, curat in blogosfera evanghelica romaneasca? si are blogosfera un viitor veritabil si valabil? ma tot gandesc: care e mobilul blogului meu? voi ce spuneti? care e motivatia blogului dvs?….

….astept raspunsuri!

Responses

  1. Eu cred ca este o modalitate de a invatza sa GANDESTI , sa constati ( sa faci rationari fiecare cu propriul cap ) pentru cei ce vor sa invete sa gandeasca .
    Caci in lumea din Adunare multi sunt intimidati de anumite personalitati si acolo se exercita mai usor presiunea grupului . Pe cand aici , in Blogo , putem fi mai usor noi insine si mai liberi . Se poate asemana mult cu modul in care era privita predicarea pe stadioane in urma cu peste 20 de ani . Doamne ajuta . Amin .

    Si ceva pentru SANDA ZEIC care mi se pare a uitat cuvantul magic la un coment de la ” Ce mai vor femeile ? ” : Da , supuneti-va unii altora .. . in Domnul !

    Numai si numai in Domnul draga Sanda .

  2. PS :
    Normal ca securistii vechi sau noi , estici sau vestici prefera precum spunea si mai spune Nastase Adrian si Ion Iliescu : Avem nevoie de liniste … Dar zic eu , de ce sa nu ” Avem nevoie de liniste si pace ” ( Cand toti vor spune liniste si pace va veni … mai departe se stie bine ) .

    Sanda esti acum pe fir , cand o sa ne faci cunoscut blogul tau ?

  3. Dear Cipri,
    în ciuda tuturor piedicilor şi a nervilor consumaţi în stânga şi în dreapta, în ciuda reproşurilor sau calificativelor… în ciuda lor, dacă Domnul îţi pune pe inimă să spui ceva oamenilor, atunci trebuie să o spui.

    Că modul în care o spui e oral, direct (e drept, cu cel mai mare impact) sau în scris, tu ai îndeplinit o misiune. În timp ce mă gândeam la articolul tău, mi-am amintit asta: nu noi suntem cu rezultatul, cu impactul actelor noastre. Nu noi trebuie să ne stresăm dacă ceea ce am semănat a dat roade. Noi suntem responsabili de plantare: ceea ce facem cu ceea ce ştim şi felul în care o spunem. De rezultat se ocupă Cineva mai mare decât noi.

    Ştii de ce verset mi-am aduc atunci brusc aminte? „Tot ce găseşte mâna ta bun de făcut, să facă!”.

    Aşa că eu mă simt încurajată de versetul acesta. Şi de aceea ţi-l spun şi ţie. Run, Forest, run!!!

    You never know where your influence stops.

  4. Eu ma gandesc si la un alt aspect. Sunt persoane acaparate de internet pe care nu-i vom vedea poate niciodata in vreo adunare, pe un stadion la evanghelizare. Lor cine sa le duca Vestea Buna?
    Putin aici (la fratele Ciprian), putin acolo (la alti evanghelici) si iata ca samanta este semanata.
    Desigur vor fi si impotrivitori…. dar cand n-au fost?

  5. Pentru leu

    ;cind maria sa ,regele animalelor isi va declina identitatea,poate sa fie ceva sanse de facut blogul Sandei harachiri.
    Dar,ca sa nu trecem cumva brusc si dintr-o data la cele vesnice,eu sau voi,dragilor,uite ,hai sa ne emailam:drsandazeic@yahoo.com.
    Ok?
    ORICUM IS PLATITA DIN BANII PUBLICI ,ORICUM DOCTORII NU AU INTIMITATE NICI IN BATHROOM,CA SUNA O MAMICA DISPERATA CA IL MINCA NASUL PE ODOR.
    ASA CA,CE SE POATE CUNOASTE,SA FIE[DE]CUNOSCUT.
    QUOD ERAT DEMONSTRANDUM.
    Stiu de ce ai nelinisti metafizice:gindesti ca ce ezoterism e pe blogul unei amarite mamici,care mai are si..virtuti taumaturgice,adica e tentatia lucrului interzis,istoria se repeta…edenic.
    Sanatatea mea actuala nu imi permite sa ma incarc emotional cu…lupta de pe bloguri.
    Daca te lasi citit,tre si sa raspunzi comentariilor,asta ia timp.
    Daca nu raspunzi,oamenii se supara.
    Dar vreau sa-i raspund si lui CIPRI SI VOUA,DRAGILOR:SCRIE,cipri,viata e imprevizibila,am fi mai saraci fara tine si mai singuri.
    Vad ca te citeste lume buna,adica…nascuta din nou,gindesc.
    Asa,uite ca mi-am mai facut niste prieteni de veci,da.
    AVETI GRIJA DE INIMILE VOASTRE DE CARNE,vine o vreme cind simti ca ea exista.
    Simti organic ca…te lasa cu incetinitorul,eu ii zic telegrama vesniciei.
    Ii fain sa,,arzi untdelemnul sfint al simtirii la inselatoarea flacara a sperantei”[P.Istrati].
    Dar…doare,cind ai in tine…dragoste si durere de dragoste.
    Vine o zi…cind,,lacrimile cad inauntru si ard”,da,ard,fratilor,surorilor…

  6. Eu …scriu pentru ca dorul meu ce cer, de zbor dupa Iubirea nepieritoare sa poata prinde si pe altii sau poate ca eu voi fi ajutata sa merg mai departe…Ce conteza din care parte e mantuit talharul?

  7. Am sa incerc sa scriu in idei principale…ca altfel ma lungesc.
    Ce ziceti de faptul ca unii oameni sint inecati de singuratate…internetul este o solutie. Poti sa fii uneori impresurat de milioane de oameni si totusi sa te simti singur, pentruca niciunul din ei nu simte ca tine…sau nu stii ca simte ca tine.

    Daca ascult la radio…ideile se pierd uneori. Cind scrii sau citesti puterea de retinere a informatiei este mult mai mare.

    In aceasta forma de discutie, faci cunostinta cu idei noi…te poti corecta…poti intreba…sau poti sa dai un raspuns. Predica n-o poti intrerupe ca sa clarifici nimic.

    Ieri m-am uitat pe un blog al unui necredincios care cerea ca cineva sa demonstreze stiintific existenta lui Dumnezeu. O persoana cu multa, multa intelepciune a dat un raspuns foarte bun. Una dintre fraze am retinut-o…”Este detul de depresant sa crezi ca „omul” este cel mai bun lucru pe care acest univers ni-l ofera”.
    Daca asta nu este o oportunitate sa folosesti internetul ca sa vorbesti cu oamenii si sa le spui ca exista Dumnezeu…atunci…care?

  8. Da,viitorul apartine celor care rezista pina la sfirsit.
    Chiar daca asta ii face sa deschida cu bisturiul o rana infectata,unde nu mai prinde anestezia locala,doar generala.
    Dar.Isus nu a avut nici macar decenta lenjeriei intime in clipa sacra,cind orice fiinta are dreptul la demnitate umana.
    Acel stergar in jurul coapselor l-au adaugat artistii,sculptorii,pictorii,iconografii,da.
    Imi amintesc de o demonstratie clinica in amfiteatrul de Chirurgie 2,unde profesorul ,voia sa ne arate o batrinica ,internata pentru eventratie postcolecistectomie[pentru lamurire:e o cicatrice vicioasa pe linia de sutura,de coasere,cum se zice,unde ramine o zona slaba,pe unde pot hernia[iesi]organele intraabdominale[matele,etc.].
    Era amfiteatrul plin cu toate seriile,vreo 300 studenti.
    Biata femeie de la tara…nu purta nimic pe dedesubt:e la moda,pare-se…
    A pus-o sa-si ridice la propriu…poalele largi,crete,in cap.
    A fost o penibilitate,de care profesorul nu s-a rusinat…defel.
    Era obisnuit,asa se opereaza,pentru sterilitate,dai tot jos pe masa de operatie[cunosc sentimentul…am 3 astfel de interventii,e…cool si…expensive,yeah].
    Ne axplica domol,cu incetinitorul profesorul,ne arata burta aia policrestata,iar batrinica de la tara se facuse stacojie de rusine.
    Noi eram,omeneste,impreuna suferinzi cu victima.
    M-am gindit atunci la Hristos,gol in fata mamei,a Mariei,a lui Suzana,Ioana,vaduvei din Nain,daca era cumva la cruce.
    Gol in fata copilasilor pe care i-a strins cu drag la piept.
    GOL in fata fratilor,surorilor de corp,a orbilor vindecati,a demonizatilor exorcizati,a leprosilor curatati,a samaritencei dezrobite de patimi trupesti,a ostasilor beti,vulgari…
    Ah,cita rusine,ocara si durere a rabdat El…
    Si noi sa nu ne rabdam pe bloguri,la filiale,in comitete,intre universitati teologice de toate culorile,intre rectori,directori,conferentiari,masteranzi,doctori in teologie,filozofie,lideri de tineret si…batrinet…profesori universitari ,maestri de divinitate,etc.
    Ba da,merita sa bloguim,sa vorbim,sa polemizam.
    Nu cu gindul:care e cel mai…citit blog,comentat articol,la bapti,la penti,la ieromonahi,sfinti preasfinti,fericiti,preafericiti,nu.nu,nu.
    Sa scriem cu drag si cu dor,ca si cind miine unul din noi va pleca spre soare -rasare,asa,cum plecau dacii,sa moara putin…
    ASA…,,intr-o dulce rugaciune,dragostea sa-i spui.
    Si..ce nu se poate spune,
    Va veni sa te-ncunune:
    Tu…esti…doar al Lui”

  9. DRAGOSTE FARA SFIRSIT,FRATILOR,SURORILOR,cita vreme mai zicem,,astazi”,nu,, farewell”,pina nu ne ducem,,incet-incet,linistiti,in amintiri”.
    Pina ,,te iubesc „il mai aude o inma frinta,pina rana mai poate fi legata.
    Pina…mai ai cui..fura o sarutare[evident…sacra,pe obrazut,americaneste,nu…ruseste,cu ventuze pe gura,misionarii in Rusia cunosc …gustul..exotic al pupaturilor fratesti ale marelui frate…
    intrebati-i,tre emetiral,bistos]

    Va trimit ceva spicuiri din Pablo Neruda:
    ,,Moare putin…cel ce evita pasiunea
    CEL CE NU VORBESTE CU OAMENI PE CARE NU II CUNOASTE.[aici subsemnata e…incredibil de …vie,chiar prea..vie]]
    Cel ce nu raspunde ,chiar daca are un raspuns.
    Daca va fi sa inseli,inseala-ti stomacul…
    Daca va fi sa furi,fura …o sarutare[aviz amatorilor,
    doar de la propriul copil,sot,sotie,nicidecum …din ograda vecina,yeah].
    Daca va fi sa simti foame,simte foamea de iubire”
    Marit sa fie Numele LUI!

  10. ,,Cindva…nu va mai fi nici azi,nici ieri,nici miine.
    Va fi doar atunci cind ,poate,am ris sau…am plins impreuna la incerputul sau sfirsitul unui drum”.
    Toate vor trece..si blogurile…dragostea ramine[asa e traducerea ortodoxa:dragostea nu inceteaza,e un vesnic ACUM,nu miine,nu ieri]
    Acum ,da,e timpul,Emanuel,ALIANTA INIMI PENTRU ROMANIA.Vot uninominal:Emanuel Regele.
    Votati Partidul Indragostitilor de Lumina.
    ,,Lumina lina lin lumini,
    Rasari din codri mari de crini”.
    Lumina,lumina lumina din LUMINA de veci.
    Marit sa fie NUMELE LUI.
    Lumina din Lumina.
    Dumnezeu adevarat din Dumnezeu adevarat.
    Nascut,nu facut…
    Cred in invierea blogerilor si viata blogosferei …ce va sa vina peste toti locuitorii pamintului.
    Da,chiar in curind,noi vom vedea toti blogurile,as soon as possible…Bloguri sarutindu-se ca dreptatea cu pacea lui SOLOMON:pasarea persana cu taumaturgii,persona cu rectorul,barzilai -en-dan cu…schele ecumenice,
    tare e colorata blogosfera evanghelica,zici ca e curcubeul lui ,,Noe si turnatorii”,slavit sa fie Domnul Pacii…leaga-ne, Doamne,pe toti din diaspora fizica si spirituala,ca numai Tu poti.
    ADICA,SA NE CONSTRINGI ,ca altfel ne…labartam pina la poarta infernului lui Dante:,,L

  11. ,,LASCIATE ogni speranza,voi,qu`entrate”
    Dante-Divina comedie[blogosferoasa si[ne]feroasa,adica …maleabila ca plastilina prescolarilor,de dorit e]
    ,Daca nu va veti raporta unii la altii cu toleranta,larghetea,transparenta unui copilas,lasati orice speranta,voi,peregrini pe bloguri,sa fiti iubiti…eu sint[de 3 pitici voinici,wow]

  12. Ok…trebuie din nou sa recunosc ca ma pierd intre voi…cel putin am o scuza sau doua…am plecat de 28 de ani din Romania si …nu sint doctor.
    Asta nu inseamna ca nu admir ce scrieti…doar ca admir doar jumatatea care o inteleg.
    Am avut insa ieri o experienta pe blogul meu care m-a facut sa imi reamintesc intrebarea de pe blogul asta. O persoana care citeste ce scriu
    si care a gasit ceva pentru circumstantele prin care trecea, mi-a scris un e-mail personal, dupa care am continuat discutia…
    M-am gindit la femeile batrine la care erau indemnate cele tinere sa mearga sa fie sfatuite si m-am gindit cu durere cum de multe ori, cele tinere n-au unde sa se duca decit daca vor sa-si transforme casa intr-un circ public…la care intreaga lume sa fie spectator…ma gindeam ca unii oameni ar dorii sa aiba ceea ce catolicii au…cineva caruia sa ii spuna durerile fara sa ii vada fata si fara ca problemele lor sa devina publice…
    Sint multe lucruri care se pot face pe bloguri…in afara de …politica si sa ne certam…am putea cauta sa vorbim cu un necredincios cel putin o data pe zi si sa-i spunem de marea noastra speranta…
    Daca ne folosim de trecut si nu de invataturile lui…sintem in pierdere. Discutiile astea lungi si interesante daca nu ne dau invatatura si suport pentru a depasii momentul nu vor avea nici un rost. Am o experienta asa de mica in asta…abia am inceput in August…poate cineva imi spune care sint regulile pe bloguri…eu m-am bagat in discutie…asa…neintrebata…dar n-am vazut alta solutie…este asta nepoliticos? Poate oamenii nu ma plac si ar vrea sa scape de mine in locul respectiv…daca nu mi se adreseaza nimeni cu un raspuns, asta e raspunsul?
    Sper sa primesc un raspuns acuma…motivul pentru care vizitez acest blog este pentruca subiectele mi s-au parut foarte interesante…si importante…
    :)Rodica Botan

  13. @draga Camix, asa e, adevarul trebuie strigat de pe acoperisul caselor, dar in dragoste. Aici eu ma vad lacunar, sunt prea legalist uneori. Si ma gandesc ca e greu sa nu fiu, avand in vedere in ce lume traim.
    ma asemeni cu Forrest? 😀 😀 😀 un F.G al blogosferei? poate il inspiri pe Alin Cristea sa dea un premiu Thymos si pt categoria asta! 😀
    nu crezi, Camix, ca expunerea in blogosfera a opiniilor are si dezavantaje?

    @Leu&Sanda: ma bucur ca v-ati dat adresa de mail si sper ca veti comunica, ca prea ati mono0polizat acest spatiu restrans de dialog in dragoste! 🙂

    @Leule, cred ca nu se poate compara blogosfera cu kerygma de pe stadioane: aici e mult prea-multa rautate, ironie, colateralitate…pe stadion esti expus, esti constrans sa transmiti un anumit mesaj; aici nu exista decat limitarile propriei constiinte si a bunului-simt, plus altele… ce crezi?

    @Lia: asa e, sunt unii pe care nu-i poti aduce nici cu arcanu’ la biserica sau pe stadion. Dar oare putem folosi cu eficacitate blogosfera evanghelica in scopul propavaduirii cand exista intre noi conflicte deschise?

    @Lorelei: da, stim cu totii felul pacifist si poetic in care scrii. Sa-ntelegem ca te asezi langa „talharul” contemporan, ca te apropii de el prin scriitura ta?

  14. @dna Rodica, nu trebuie sa va simtit pierduta…nu asta era scopul! intradevar, Sanda foloseste prea des limbajul propriu meseriei noastre, dar este un defect profesional – e, oarecum, scuzabil! deci, ingaduiti-o!
    cat despre ideile dvs, aveti dreptate! Blogosfera ar fi o solutie pt singuratici, dar oare chiar ne putem mandri cu efecte consistente in directia propovaduirii?
    Oare nu ne mancam intre noi: este celebra deja o anumita raportare la seminarii si clericii evanghelici a unui om respectat atat in blogosfera cat si in viata reala – intr-un comentariu pe blogul unui ne-evanghelic.
    Ce atitudine ar trebui sa avem ca sa fim eficienti? sau putem fi eficienti prin blogosfera? sau e blogosfera doar o agora ce impinge spre galceava fratricida?

  15. Am realizat ceva in cei 53 de ani prin care am trecut…si anume ca daca astept sa fac ceva pina am absolut totul rinduit la perfectie, am sa scap toate, dar absolut toate ocaziile sa fac orice pe lumea asta. Exista o perioada de timp a harului…in care, la timp si ne la timp ,Vestea buna trebuie sa fie spusa…oricarei fapturi…pe internet…sau out of net…si pentruca asta este o modalitate de comunicare pe care cel rau o foloseste cu succes sa-si intareasca imparatia, cred ca noi crestinii ar trebui sa o folosim si mai mult si mai bine.
    Daca am asculta vocea Tatalui…care ne cheama acasa, ar trebui sa incetam sa ne certam…o sa ne spuna El la urma daca vreunul din noi are dreptate…si s-ar putea sa n-avem nici unul dreptate…dar cind vom ajunge acasa. El o sa ne spuna unde gresim.
    Parerea mea de om trecut de prima parte a vietii este ca va irositi timpul asta pretios si rivna pe care o aveti si dragostea si intelepciunea in discutii interminabile despre amanunte de mai putina importanta…cum putem fii eficienti cind vorbim despre o dragoste pe care n-o aratam nici intre noi…
    La capatul dragostei nici macar nu cred ca este ura …ci indiferenta…
    M-am oprit sa va ascult ca mi-a placut de voi…iti multumesc ca mi te-ai adresat…asta e un semn de dragoste pe care l-am simtit…
    E atita de lucru si asa de putini lucratori…plata o sa se faca numa daca lucram…nu daca despicam spicele in o mie de particele…nici macar seceratul nu-i al nostru ca or sa fie ingeri ocupati de treaba asta…neghina la fel…ni s-a spus sa-i dam pace…secerati fratii mei…ca sint oameni flaminzi…si poate nici nu le pasa daca unele boabe nu sint chiar rotunde…ca sint tare flaminzi…
    Daca am gresit cu ceva in cele spuse…va rog sa ma iertati…am simtit insa nevoia sa va spun cele de mai sus. Domnul sa ne intelepteasca pe fiecare…
    Rodica B.

  16. pai uneori „talharul” sunt chiar eu Ciprian… ma refeream ca nu conteaza de care parte a ecranului esti ori tu trebuie sa fii ajutat ori trebuie sa ajuti pe altii important este ca sufletul unuia sau altuia sa fie salvat- nu stiu daca ma pot face inteleasa..ma rog am incercat.

  17. Eu si Lorelei sintem la capetele spectrului…ea are un stil concentrat …eu pun prea multe vorbe de teama sa nu fiu inteleasa.

    Am facut nu de mult un studiu despre cele sapte daruri…la inceput cind am inceput studiul am crezut ca este vorba de talente…dar nu sint talentele…sint mai degraba sapte tipuri de oameni si menirea lor intr-o biserica. Fiecare are perspectiva lui, dar numai toti sapte, sau toti care au cele sapte daruri, lucrind impreuna in dragoste putem face impreuna voia lui Dumnezeu. Asa ca…in loc sa ni se para incomod ca sintem deosebiti, ar trebui sa ne bucuram ca sintem deosebiti si astfel completindu-ne sa putem atinge scopul suprem de a fii partasi in lucrarea Lui Dumnezeu. Poate cautati studiul… este de Russell Kelfer si eu am facut o scurta introducere pe blgul meu, daca sinteti curiosi.
    Sorry pentru intrerupere…again…

  18. O, Cipri, sigur că sunt dezavantaje. Cu duiumul! Însă pe acelea le-ai subliniat tu deja. Şi în lumina lor, ai ridicat întrebarea dacă sunt şi de cealaltă parte, puncte p ozitive. Şi dacă acele puncte pozitive ar fi suficiente pentru a merge înainte.

    Iar răspunsul meu a fost că în ciuda lui x, y, z puncte negative – deci care sunt şi cu care sigur că ne confruntăm – merită mers înainte, pentru că ni s-a spus să spunem lumii. Am găsit un canal de comunicare, foarte bine. Orice comunicare are dezavantaje. Evidenţiam pe cele pozitive, ca să îţi cresc cheful din nou de a scrie. 🙂

    M-ai susţinut de când mi-am făcut blog. Deci, da, eşti un fel de Forest. 🙂

    Auzi, dar dacă primeşti un premiu Thymos, îl accepţi? 🙂 ce directă am devenit.

    Sigur că adevărul spus în dragoste e singurul care îşi poate face loc în inima oamenilor, cucerindu-i. Be patient with yourself, toţi învăţăm lecţia asta a modului în care dăm adevărul şi Adevărul mai departe.

  19. Cipri, frustraţii nu sunt pe blogosferă, ci în afara ei. Brânzei, Cruceru şi Ţon au blog. Sunt genul de frustraţi? Stau în ultima bancă din adunări? Nu au făcut, sau nu fac, figură de creştini autentici? Să fim serioşi! Beni Lup nu are blog: e un motiv în plus să-l ţin pe-al meu.
    A fi vizibil public e o opţiune personală şi modul cum te mişti aici este „amprenta” ta pe net. Numai tu ştii ce-i în mintea ta, în sufletul tău. Şi mai ales Dumnezeu! Dar mult din ceea ce eşti aici, este datorat comunităţii care te citeşte, care te promovează. O parte din blogurile noastre poartă scriitura colectivă a celor ce sunt acceptaţi să comenteze. Pericolul nu vine atît din ceea ce scrii tu, ca bloger, cît din valul seismic pe care îl declanşezi. Cînd „Pătrăţosu” nu a mai putut controla direcţia şi amploarea undei, s-a înecat. Internetul nu se poate compara, ca descoperire, decît cu roata şi cu focul. Cine înţelege asta, continuă jocul şi are toate şansele să îl cîştige. „Rotundu” a rămas, Pătratul a plecat. Internetul e ca roata, Cipri… şi arde ca focul, pe cine se joacă prea tare cu el.
    Ai întrebat cum văd eu blogul tău… E ca la bursă: acţiunile tale cresc 🙂 Ai „cititorii puţini” de care tot vorbeşti şi ai început să vezi ce vor ei de la tine. Cît timp eşti onest- şi nu am nici un motiv să cred că te vei schimba- te vei oglindi în blogul tău în fiecare dimineaţă ca-ntr-o apă neîncepută şi te vei bucura că-l ai. Totul e să nu întrebi mereu „cine e cel mai frumos din ţară”, pentru că vei îmbătrîni şi te vei acri repede. „Albă ca Zăpada” e mereu alta…
    Domnul să te ajute să-L cinsteşti, ca şi pînă acum, numai pe El!
    Iar peste ani, micuţa ta va spune „Mamă, ce faţă era şi tata ăsta cînd era tînăr”! măcar pentru asta şi merită să-ţi faci blog, ardeleanule, ortomanule! 🙂

  20. @dna Rodica B: noi ne cerem iertare pt lipsuri si rabdarea infinitezimala; probabil ca mai incolo ni se vor lumina si noua gandurile. Unul dintre motivele pt care ne irosim este laxitatea cu care abordam in viata reala munca cu „plugul”

    @Lorelei: e mai greu sa ajutam in virtual, mai ales daca avem esecuri in dialogarea face to face.
    da, in fond, fiecare suntem la un moment dat talharul – cand trebuie sa fim ajutati, sau samariteanul milostiv – cand suntem datori sa ajutam. Indiferent c-o facem din spatele ecranului, sau in realitatea concreta

    @Camix: ma bucur ca esti directa;nu-mi fac scrupule, as accepta premiul – cu atat mai mult cu cat Alin Cristea sa munceste sa contina carti bunicele. Lui Patra’ i-am spus pe blog ca eu as fi acceptat premiul si numai ca sa dau mai departe cartiel, dar cu ei doi a fost alta chestie…o stii bine! de-atunci, s-au schimbat cate ceva, iar dl A.C. nu cred ca ma va premia vreodata… 😀
    ai sadit vreun „copac” in blogosfera?

    @Razvan: cei pe care i-ai enumerat tu sunt exceptii, nu sunt frustrati, ei scriu din „prea-plin”! 🙂 …da, mi s-a insinuat din exterior ideea renuntarii la blog – nu doar la postarea „aia” pe care am suspendat-, n-am sters-o 😀 – dar sunt hotarat sa continui. Nu mi-este rusine de modul in care am scris si consider ca nu am suparat pe CEL pe care-L slujesc, pe ISUS HRISTOS, chiar daca unii au pus zilele trecute asta sub semnul indoielii; am o constiinta foarte sensibila, dar inca nu m-a mustrat.
    Razvane, tot tonic ai ramas! 🙂

  21. pt ciprians
    ai dreptate , din multe pc de vedere nu se aseamana stadionul cublogul . Cred ca acolo voiam mai mult sa ma refer la faptul ca ambele sunt ceva revolutionar , elementul surpriza .

    Cred ca Blogul este o Agora ( oare bine zic ? ) , O piatza publica mondiala ca si in Grecia antica unde fiecare isi poate expune ideile , interactiona, intervenii si filozofa cu ceilalti . Nu stiu daca in Grecia antica ascultatorii puteau intervenii ( din cate stiu din N. T . puteau ) dar aici e cert ca se poate si se va putea si mai si .

    Nu neaparat pe Bloguri dar pe ceva canale asemnatoare , pe messengeruri oameni vor putea promova atat BINELE cat si raul .

    Tot prin NET se va implini si ceea ce scrie in Biblie ca se va zice despre Hristosii mincinosi . Multimile de pe intreg pamantul vor comunica si schimba pareri , zvonuri ( azi fiecare are preteni si cunostinte prin toata lumea ) si vor zice iata-l este aici la noi la Bacau .. altu va zice ba la Zalau a fost vazut in piata cutare .. altul va zice ba este acum in America la N Y si face o trezire , veniti , adunati-va dar ca maine o sa vorbeasca in public .

    Un lucru este insa clar . Marii lideri , cei care sunt MIEZUL nu vor putea niciodata sa tina un Blog pe care sa spuna Adevarul , Esentialu caci ar fi INCHIS din start .

    Sau cum ar fi ca un viitor mare reformator ( om care deranjeaza autoritatile si rascoleste lumea , imperiul ) sa scrie , din timp , pe Blogul sau : ” Dragii mei cititori si frati maine ( sau dupa caz , peste X sau 10 zile pe data de .. ) voi fi acolo si acolo ?
    Daca ar face astfel ar fi mai lesne de urmarit , controlat si i s-ar intinde mai usor curse . Ar fi sicanat , impiedicat continuu . Nu , nu , nu va fi asa . Blogurile sunt pentru o anumita categorie de soldati , de gherile , o anumita categorie a celor din miscarea de Rezistentza . Dar un lucru e clar . E bine sa fie cat mai multi , asa cred . Chiar daca fiecare face numai cate putin , important e sa fie tot mai multi ca sa poata sonda fiecare aria lui de Piata . Nu e bine sa iasa unul foarte mult in evidentza si sa Sclipeasca prea tare caci acela va fi inchis = INTEZIS , chiar Excomunicat sau eliminat .

  22. Cipri…daca te-ai straduit sa ma faci confuza, trebuie sa te felicit ca ai reusit. Nici nu-ti trebuie mult. Uite…cunosc cuvintul infinit…infinitezimala…n-am auzit! Am inteles ironia cu luminatul gindurilor…inca imi fac socoteala daca o merit…posibilll dar neintentionat; ca realizez ca nu sint in stare sa ma trag de sireturi cu nimeni de acolo…
    Laxitatea este iar un cuvint necunoscut, dar promit sa imi cumpar un dictionar…stiu insa ce inseamna laxativ…si asta m-a pus pe ginduri…
    In ce priveste plugul…am unul si eu si-s inhamata la el de cind am venit aici …pot sa-i numar piesele…si sa tii le descriu.

    Oricum, vacanta mea e pe sfirsite…luni la treaba…poate va mai vizitez din cind in cind …daca nu ma infinitizez in ceva laxitate…

    Please… luati-o ca o gluma…ha, haa…mi-a facut placere sa petrec un pic cu voi…
    Pace si bucurie…
    Rodica 🙂

  23. Si-mi veti fi martori din Ierusalim si … pana la marginile pamantului !

    Razvan are dreptate! Internetul este cea mai mare decsoperire de la … cine stie de la ce.

    Eu o fac pentru ca sunt chemat sa fiu martorul unui anumit fel de trai si de grai. Am un mesaj si un punct de vedere, de sus in jos, adica dinspre cer spre pamant. Ar fi pacat (de-adevaratul) sa-i lipsim pe ceilalti de un astfel de punct de vedere.

    Incolo, fiecare sa fie gasit credincios in lucrul incredintat lui, ca „ce nu vine din incredintare este” … na, ca iar vorbesc cu pacat!

  24. cum crestinismul a fost ceva „impotriva curentului” mereu, cum apare un „curent” nou, hop si noi sa ne facem auziti. eu cred ca va fi bine, desi suntem amenintati, jigniti, etc. tot ni se va face loc. Cuvantul lui Dumnezeu trebuie predicat prin toate mijloacele virtuale sau directe. ma bucur ca sunt tot mai multe weburi, tot mai multe bloguri, tot mai multe retele si tot mai multi oameni care cauta adevarul.

  25. Leule, citind mesajul tău:
    „Blogurile sunt pentru o anumita categorie de soldati , de gherile , o anumita categorie a celor din miscarea de Rezistentza .”
    te rog să incluzi în lista ta şi alte forme de organizare, cum ar fi armata lui papuc. Oricum, după nume, pentru mine tu eşti şeful. Am luat pentru studiu în gardă, comunicarea dacică prin fum de pe înălţimi, în cazul în care te hotărăşti pentru Rezistenţa în munţi şi dealuri. Dacă te hotărăşti să sondăm aria, cum ai spus, trebuie revăzut ultimul film premiat la Oscar pentru rolul masculin. 🙂
    Să fii blogoslovit!

  26. Cipri, de acord cu tine: la „ei” e din prea plin. Înseamnă că „noi”, ceilalţi, ieşim cu golu’ înainte: în Moldova cică e semn rău! deci nu e bun blogul… 🙂
    Dă-mi un semn, ceva, două fumuri lungi- pauza- fum scurt şi pieziş şi vin la voi. 🙂

  27. Nu te inteleg prea bine ce vrei sa zici . Vorbeste sa poata pricepe si copii dar si cei mai in varsta . Si ardelenii si oltenii si americanii ( de exemplu , vezi doamna rb , Rodica Botan ) .

  28. @dna Rodica: n-am intentionat sa va ironizez sau sa va bulversez…chiar cred ca peste vreo 20 de ani voi gandi altfel. Spunea cineva ca numai prostii nu se schimba. Pt cuvintele care nu le intelegeti va dau un link pt DEX online:
    http://dexonline.ro/ – si eu il folosesc uneori.
    Vedeti, asta e un neajuns al comunicarii in virtual: misunderstanding-ul pe care dialogul face to face nu-l accepta!
    dna Rodica, sper sa ma vizitati si dupa ce reincepeti serviciul! v-am pus si la blogroll!

    @ frate Daniel: fiti binevenit!
    da, am sustinut si eu ca blogosfra in special, si internetul in general -sunt subevaluate. Cateva persoane influente in viata publica evanghelica mi-au marturisit ca nu zabovesc in blogosfera, sau citesc f.rar. Au probabil alte prioritati…dar de aici, pana la a desconsidera demersul virtual al celorlalti, mi se pare exagerat! ba chiar unii cu blog sunt evitati la invitatii de predicare!
    aveti dreptate, fiecare cu plugul propriu! 🙂
    va mai astept cu drag!

    @dna Elena: fiti binevenita! v-am adaugat la blogroll! invatati la timp si ne-la-timp, chiar pri8n internet. Doar ca…vedeti dvs, uneori ne porcaim reciproc, ne acuzam, ne murdarim; nu prea dam dovada de dragoste de genul „cum v-am iubit EU, asa sa va iubiti si voi!”. Mai avem de invatat, blogosfera evanghelica nu e coapta inca!

    @Razvane: n-am sustinut ca marsaluim cu golu’ inainte. N-ai sa auzi pe nimeni acuzand direct pe unii dintre cei amintiti de tine ca-si pierd vremea, cu toate ca referitor la Patra’ au fost niste nuantari 😀 …e vorba de masa amorfa, impersonala, acel „they&the others” de care vorbeam eu pe vremuri . Ceva in genul articolului lui Tuca/Buca. Nu e corect, parerea mea! 🙂

    @Leu, nu te supara pe Razvan! scriitura lui este una pe care trebuie sa „stai” ca sa intelegi ce vrea sa zica!

  29. Am inceput sa ma rog pentru voi toti,sinteti mai scumpi ca argintul.
    Uite,dupa o zi de munca[ne]silnica ,ce relaxare sa va reintilnesc.
    Nici nu stiu de unde vi se da ..atita har,nu e ironie,m-ati bine dispus.
    Crde ca mi s-a calmat si tahicardia sinusala,uite ce economie la beta blocante se poate face,da,umorul alunga iarna de pe chipul oamenilor,nici botox nu mai tre…

  30. @Camix: pomenirea unui anume domn care imparte carti si premii – ca raspuns la intrebarea ta – l-a motivat sa se intoarca sa ma jigneasca… practic, dupa cum se comporta ar trebui sa nu-l consider domn, doar un oarecare mare-bagator in seama.
    Camix draga, am vrut sa-i scriu un mail de la inima, pt ca se pare ca Scoala de la Tescani nu e formatoare de caractere, dar la sfatul cuiva – de a nu-mi irosi energia, nu am facut-o!

  31. Leule, tu eşti ca moneda: te apreciezi şi devii tot mai greu! 🙂 Nu te supăra pe mine, glumeam! 🙂

  32. Va rog sa ma iertati , si pe mine , toti pe care i-am suparat .

  33. Ah, Cipri dear,… acum văd comentariul tău ultim… 😦

    Îmi pare rău, mai bine nu insistam pe chestiune, trebuia să prevăd. 😦

  34. stai linistita, draga Camix! daca-l ignoram se simte jignit, iar daca-l pomenit se simte barfit! oricum, bag de seama ca era la panda pt un motiv sa ma atace!
    sa-L blagosloveze DOMNUL!


Categorii

