Publicat de: ciprians | 23 02 09

Am inteles

La o buna bucata de vreme dupa lansarea blogului personal al celebrului nostru frate in credinta, Paul Negrut,  si dupa consumarea unei mari cantitati de neuroni proprii/autohtoni, dar si de aiurea, in incercarea de a elucida enigma blocarii comentariilor, in sfarsit strig si eu  „e(v)rika!”…adica, am inteles:  fratele Paul Negrut, ca unul cu o experienta personala respectabila si demna de admirat, a  „citit” in ce ape se scalda blogosfera evanghelica,  si – e o speculatie personala –  s-a hotarat sa nu dea prilej nimanui sa pacatuiasca si sa-si lege o piatra de moara de gat.

Am inteles! in ultima perioada sunt doar un calator si un cititor mai detasat  (am reusit sa depasesc fazele impatimite, vulcanice, neostoite, dar nu este meritul meu, viata mi-a umplut desagii responsibilitatilor)   al blogosferei evanghelice si n-am putut sa nu observ ca disputa fina, dialogul constructiv si duelul ideatic elevator,  fie lipsesc cu desavarsire, fie se folosesc de mijloace mult inferioare scopului propus si nici macar intrezarit.

Fratele Paul Negrut  a taiat raul de la radacina (considerand ca nu e un rau ca si-a facut blog  😀 ),  l-a omorat in fasa, blocandu-si virtualii comentatori sa-si dea cu stangu’-n dreptu’, sa-si dea cu firma-n cap, sau chiar mai drastic, sa-si dea cu mantuirea de pamant pt cinci minute – pauza pt o porcaiala suava,  ca intre confrati.

Sunt constient ca aceasta postare nu aduce nimic nou, ca nu va fi considerata cea mai buna postare de la celebra postare  „Despre DUMNEZEU numai de bine” – nici nu are vreo astfel de ambitie, dar cred ca isi va gasi, sau poate nu, comentatori si/sau cititori uituci. Am fost imboldit sa-mi exprim aici  gratitudinea si consideratia fata de gestul fratelui Paul Negrut de evita sa-si pateze lucrarea prin interferarea disputelor cu si dintre comentatori (de tot soiul),  in ciuda perceptiei generale ca asta da  „sarea si piperul” unui blog trendy (care, hai sa fim sinceri, e fata morgana oricarui blogger neaos).  In sensul ca: deci, se poate!  o fi  poarta  spre  „the next level„?

Responses

  1. Total impartial fiind spun si eu acum , ca DACA as fi fost in locul sau as fi facut la fel .

    Totusi , numai daca …

  2. PS: Unii l-ar putea banui de inclinatii sau gandire totalitara . Sau de sistem de gandire totalitarist ( parca au fost sisteme totalitare care nu au avut a face nimic cu comunismul ; unele au fost chiar in opozitie cu acesta ) .
    Sau poate pur si simplu doar Blogul sau este totalitar .

  3. Ciprian, tu o cam dai cu lăudatul în ultima vreme, conform chestiei ăleia cu oaia care nu mai ştiu ce face la nu se ştie căte oi. 🙂 Înţeleg că nu se mai sare peste rînd la fratele celebru, implicit înţeleg asta… 🙂
    Un blog fără comentarii se numeşte conferinţă la oglindă, adică, vorbind trendy, e varză. Fac şi eu pe profilărul şi zic că lecţia a luat-o nu din ce a văzut pe bloguri, ci de la prietenul domniei sale, la fel de celebru, de departe celebru, care a iniţiat o masă ce a devenit, din rotundă, brîncuşiană.
    Cred că observi că nu te întreb nimic. Încep să înţeleg şi eu cîte ceva, n’est ce pas? 🙂

    Apă de Tămîie. 🙂

  4. Ciprian, nu cred nici că ai depăşit „fazele împătimitului” (personalitatea şi destinele fiinţelor umane sînt mult mai complexe decît ne-am dori uneori) nici că ai înţeles prea bine arta negruţiană a bloggingului.

    Desigur, mi-am propus să comentez pe România Evanghelică blogul lui Paul Negruţ (dar nu ştiu cînd voi avea timp), cum aş fi vrut să comentez şi site-ul Universităţii Emanuel (aşa am făcut şi cu site-ul Uniunii Baptiste).

    Pînă atunci, dacă cumva doreşti să comentăm aici, o să-mi fac timp să revin.

  5. @ Moromete: inclinatii totalitare avem cu totii, numai ca nu toti avem unde sa le punem in practica. Pt unii dintre noi ramane blogul, sau familia – in cel mai sumbru caz.

    @ Razvan: eh, pe fratii si mai celebri i-am omis voit, din motive de autototalitarism si de alergie la varza a la Cluj. Cat despre tacerea rotunda a mesei, cred ca de vina au fost – ca intotdeauna – „scaunele”, care-au fost sub fund, nu la cap, cum cred ca ne-am fi dorit cu totii.
    ..ma bucur ca intelegi! 🙂 nici nu ma asteptam la altceva!

    @ Aline: s-ar putea sa ai dreptate cu faza dez-impatimirii mele! iar cu arta negrutiana a bloggingului, tind sa te las pe tine sa despici, fiind mai „aproape” de fenomen.
    Eu am inteles la un nivel mai rudimentar, sau cel putin asa am vrut sa inteleg (cum am spus-o mai sus, e o speculatie personala), nebazandu-ma pe alte date din contextul pe care cred ca-l vei prezenta pe Romania Ev.
    eu i-am acordat, pur si simplu – cum era si normal – prezumtia de inima sincera si ingenua.


Categorii

