Publicat de: ciprians | 24 10 09

Sunt „ai nostri” mai teribilisti decat „ai lor”?

In contextul unor plecari premature – referindu-ma aici la moartea lui Dani Cozma la nici 22 de ani si Ciprian Ilies la aproape 33 de ani – prin accidente tragice de masina, nu pot sa nu ma gandesc la felul in care conducem noi, neoprotestantii.

Daca nu i-am fi cunoscut pe cei doi, am fi fost inclinati sa judecam aspru circumstantele mortii lor, modul in care se conduce pe drumurile publice si se elibereaza caii-putere de sub capota pe asfalturile tarii.

Intrebarea care se ridica –  si pe care n-o putem eluda decat voluntar sub influenta subiectivismului – este: cat de teribilisti suntem noi, pocaitii, la volan? si de ce???

Sigur ati vazut apropiati conducand nebuneste,  ignorand regulile de circulatie, chiar dand spaga politistilor cand au fost prinsi la cotitura (eu am auzit o astfel de marturisire de la un lider, facuta cu indrazneala, fara remuscari). Am vazut un pastor care a parcat pe trecerea de pietoni intr-o intersectie pt ca sotia lui sa treaca strada sa cumpere paine si cand a fost apostrofat de soferi, a zambit ingaduitor.  🙂   Acelasi pastor care mi-a relatat cu admiratie ca unii crestini americani duc pana la extrem obedienta lor fata de regurile de circulatie.

Ba mai mult, un lider dintr-o biserica baptista mi-a relatat cum a provocat intentionat un accident de circulatie din care a iesit castigat, celalalt fiind gasit vinovat si nevoit sa platesca toate daunele. Am ramas trasnit, fara cuvinte…si acum imi pare rau ca nu i-am spus nimic.

Adica,  este posibil ca pocainta noastra la volan sa fie exprimata doar de postul de radio ascultat in masina si pestisorul lipit pe spatele masinii?

Ce motivatie avem noi  cand conducem? MC vorbea candva, intr-o postare sau intr-un comentariu, despre rolul habitaclului de a crea intimitate cu partenerul de drum. Eu insumi am remarcat ca pot discuta cu sotia mea mult mai deschis si avand finalitate in masina decat acasa…dar trebuie sa remarc ca atunci cand sunt singur, nu las ca intimitatea relatiei cu HRISTOS sa-mi domine habitaclul si modul in care conduc.

Nu-i asa ca ar trebui sa se reflecte pocainta noastra si prin felul in care conducem?

Responses

  1. Felicitări pentru postare. Subiectul, tonul, exemplele, construcția discursului cît și sugerarea unor alte paliere de discuție sînt de invidiat. (Și chiar mă pricep la blogosfera evanghelică.)

    • Multumesc frumos, Alin! consider ca esti prea binevoitor cu mine, poate pt a-mi incuraja revenirea?!

  2. Doamne, ajuta-ne sa invatam…,sa practicam… si sa… nu mai uitam acest mare adevar(verset) Luca 16:10 (iertati-mi indrazneala) Nimanoa n,

    • Luca 16:10. „Cine este credincios în cele mai mici lucruri, este credincios şi în cele mari; şi cine este nedrept în cele mai mici lucruri, este nedrept şi în cele mari.”


Categorii

