Publicat de: ciprians | 18 11 10

De ce imi place Franta

Nu sunt decat de cateva zile aici in nordul Frantei, la granita cu Belgia si deja ma simt ca acasa. Clima e asemenea celei pe care am parasit-o la Cluj, vegetatia din curtea spitalului seamana pana in adancimea toamnei tarzii cu cea de prin parcurile clujene…chiar si internatul aduce un piculet cu interiorul camerelor din caminul Hasdeu, doar ca e mai bine decat acolo 🙂

Parca as fi acasa, cu diferenta enorma facuta de oameni. Daca romanii am fi mai amabili, mai zambitori, mai indatoritori, mai serviabili, mai deschisi si iarasi mai amabili, probabil ca nu ar fi numai Bucurestiul Micul Paris, ci Romania ar fi o mica Franta.

Nu sunt decat de cateva zile si nu sustin ca am dreptate , ca impresiile mele sunt infailibile, ca nu voi descoperi si parti mai putin placute….dar sunt impresiile de inceput care m-au socat in chip pozitiv, constructiv.  Seful de  serviciu de pneumologie de-aici m-a luat in prima zi si mi-a facut turul spitalului si m-a prezentat la toata lumea (aici toata lumea se saluta, exact ca in satul meu natal bihorean, Tinaud – cu toate ca, fie vorba intre noi, tineretul roman nu mai saluta de mult). Asa ceva ar fi greu de intalnit in tara. Iar functionarele de la RUNOS-ul francez, un deliciu: binevoitoare si zambitoare. Rara avis in Romania.

Imi place Franta!  🙂

Responses

  1. Ai plecat de tot?

    • Nu stiu inca. Am plecat cu gandul sa ma intorc.

  2. Ma tem ca, in ce priveste sectorul medical, diferenta dintre Romania si oricare alta tara din Europa de Vest este astronomica, de ordinul anilor lumina. Ca pacient, nu te simti ABOLUT deloc `acasa` in spitalele romanesti, insa in Franta, Italia, Spania, Belgia etc, te simti cu adevarat ca `acasa`. Daca personalul medical, inclusiv personalul adiacent (portari, brancardieri, femei de serviciu, bucatarese, spalatorese) ar invata sa fie OAMENI, si sa isi trateze pacientii nu ca pe o bucata de carne, ci ca pe un OM, cu respect si demintate…
    Desigur, sunt si exceptii. Insa… cu o floare nu se face primavara…

  3. Apropo,
    felicitari pentru plecare si pentru destinatia aleasa!


Categorii

