Publicat de: ciprians | 7 03 11

Exista dreptate au ba?

Un chirurg a realizat dupa o interventie chirurgicala ca a scos rinichiul bun al unui pacient de 71 de ani,  in locul celui afectat. NU…nu este vorba de bancul cu o veste buna si una rea ( vestea rea tocmai am spus-o, iar vestea buna ar fi ca rinichiul bolnav se vindeca…sau ca baiatul chirurgului a intrat la facultate  😀 -intr-o alta varianta, mai cinica). Nu , este vorba de un fapt real, si va vine sa credeti sau nu, chirurgul a fost imediat suspendat din functie si din dreptul de a mai profesa.

S-a facut dreptate pt moment. Nu stiu cum vor evolua lucrurile: se va da spaga ca sa poata chirurgul iar profesa, ii vor fi platite batranului tot felul de daune pt a-si retrage plangererea?

Se va face dreptate sau nu? Pana acum s-a facut…si cred ca se va face si in continuare pt ca acest fapt s-a intamplat in Franta, nu in Romania – unde a taia penisuri si a omori lauze sau nou-mascuti din neglijenta se soldeaza cu avertismente, taierea a 10% din salar pe 3 luni, in cel mai rau caz concediere (dar asta pt cei mai mici in ierarhie).

Deci, exista dreptate, dar nu pt catei! (stim cu totii fabula care e tipar de viata sociala pt romani).

Puteti citi aici acest fapt real.

PS 1: am aflat azi ca aici, in Franta adica, tinerele mame sunt platite sa stea acasa 2 luni jumatate (adica 10 saptamani), iar apoi sunt obligate sa se intoarca la lucru (de la 2 luni la 2 ani e mult, mai ales pt PIBul Romaniei). Daca vor sa mai ramana, pot sa ramana pana la 6 luni cu o indemnizatie minima, iar apoi pe cont propriu – nu sunt f sigur cat, trebuie sa mai cercetez.

PS2: dintr-un salar de sa zicem 2000Eu lunar, vreo 400 Eu se duc pe asigurari de sanatate si sociale. Impozitul  vine o data pe an si este progresiv in functie de venit. Cu astfel de cote platite din fiecare salar, sistemul de sanatate din Franta ofera investigatii de mare precizie in aproape orice spital (de-asemenea, placere oricarui medic roman care vine sa lucreze aici si vede ce parghii are la indemana). Am pacienti in varsta, la 80-90 de ani care o duc foarte bine, cum de-asemenea, am pacienti care au cancer metastazat de vreo 2 ani si o duc binisor si ei (recordul meu de pana acum e o pacienta de 60 de ani cu 3 cancere: de san, pancreatic si pulmonar, pe care am externat-o saptamana trecuta) – in conditiile in care Romania erau trimisi acasa sa moara in 2-3 saptamani.

Ce vreau sa subliniez , daca mai era nevoie, e suprematia sistemului francez de sanatate.  iar eu v-am prezentat mai sus doar doua dintre motive. Cu siguranta mai sunt si altele. Cu siguranta, simtul  dreptatii e printre ele!


Responses

  1. […] Exista dreptate au ba? « Ciprian's Weblog […]

  2. Eu unul tot nu inteleg de ce platesc asigurari de sanatate caci oricum daca ma duc la doctor ma costa de parca m-as duce la un spital particular. Doamne fereste sa ai probleme de sanatate si sa nu ai bani. Mori cu zile.


Categorii

