Publicat de: ciprians | 25 04 11

Ce conteaza?

Este o intrebare cu care ma framant de ceva vreme. Cam de pe vremea cand frunzele cadeau pe pamantul ce se racea incetisor sub suflarea iernii ce dadea sa vina.  Cam de pe vremea cand Strajerii si-au gasit gardienii si s-au aprins sfesnicile intrunirilor de taina comunitara, extra-comunitara si exmatriculara.

Ati vazut vreodata un om care se stinge pas cu pas, zi dupa zi, suflare dupa suflare  sub ochii vostri? Ati privit vreodata in ochii lui tematori si intrebatori, incercand sa transmiteti echilibru si calm, in ciuda aspectului clinic si a bilanturilor paraclinice care sar cu mult peste normalul definit intre peretii spitalului?

Daca ati avut o astfel de experienta (si doresc s-o avem cu totii) v-ati intrebat cu siguranta ce conteaza, de fapt?

Eu am facut-o de mai demult.

Conteaza cu ce gene vii  pe lume si cu ce incarcatura pleci?  Conteaza ca apari pe neasteptate sau facand parte dintr-un calcul lunar al fertilitatii? Conteaza daca ai 8 sau 10 APGAR la nastere? Ca esti alimentat la san sau cu lapte praf?

Conteaza ce alegi sau ce aleg altii pt tine, pastrand aparentele unei libertati arbitrare?

Conteaza o suflare in plus?

Conteaza ca apari neintrebat si ca pleci nedorind?

Conteaza  ceva cand esti pe margine, gata-gata sa….?

Ce mai conteaza  cand e vorba de viata si de moarte?

..conteaza ca  Strajerii si l-au afiliat (sau nu) pe Iosif  Ton? Conteaza ca Paul Negrut a fost presedinte al baptistilor plaiurilor mioritice? Conteaza ca Marius Cruceru – descheiat  la camasa si fara cravata (uneori si in ce scrie sau accepta ca altii sa scrie)  e cel mai citit blog evanghelic ?  Conteaza ca au fost atacati murdar atatia oameni in blogosfera? Conteaza  ca Alin Cristea are titluri care ne bulverseaza crezurile si personagiile? Conteaza ca Razvan il ataca pe DanutM sau mai stiu eu pe cine i se pune pata?  Conteaza ca DanutM e anglican si ca transmite mai departe din tata-n fiu traditia?  Cine isi va mai aminte de toate acestea peste 10 ani? Dar peste o generatie?

Ne incarcam cu atatea zilnic-zilnic…eu am folosit numai exemplul mediului in care imi lansez nedumerirea, dar ne incarcam zilnic cu balast anti-celest. Ce conteaza din toate acestea si din multe altele cu care interferam si ne incarcam cotidian?

In salonul doamnei D., cat si in cel al domnului P.*  timpul sta in loc, chiar daca exista acces la mass-media. Ei sunt in suspendare intre doua clipe, intre doua suflari, dintre care una va fi cu siguranta ultima. O stim cu totii, o stiu si ei. Ce mai conteaza pt ei?

ISUS HRISTOS, Fiul lui DUMNEZEU avea ca audienta la moartea Sa tot cerul si totusi moare singur pe Cruce. Daca EL moare singur, eu la ce sa sper?  Ce a contat pentru EL?  Observam in Evanghelii ce nu a contat pentru EL (cam tot ce conteaza pt noi, daca e sa fim sinceri); dar si ce a contat in acel moment de suspendare: Voia Tatalui (cam putin conteaza pt noi, daca ar fi sa nu renuntam la sinceritatea de adineaori).

Am avut un moment de suspendare acum aproape un an in care am constientizat fizic ultima clipa si am putut sa spun literalmente  „Doamne-ISUSE, ai mila!”. Un moment de suspendare in care m-am abandonat LUI in temeiul credintei si sperantei in EL. Am fost inundat de  pace si nimic din ce conteaza de obicei nu a mai contat.

Incerc un exercitiu in fiecare zi cand intru in aceste doua saloane: incerc sa ma transpun pe patul lor de suferinta si sa privesc din suspendare pentru a discerne  cele ce conteaza.

Si intrebarea parca se-nfiereaza zilnic  tot mai adanc in mine: de fapt, ce conteaza?

*PS: astazi (26/04/2011)  la ora 11.00 A.M., domnul P. a trecut din suspendare spre vesnicie . Si ce mai conteaza din tot ceea ce a contat undeva-candva?

Responses

  1. Hristos a înviat!


Categorii

