Publicat de: ciprians | 27 08 12

Fakebook

Nu vreau sa vorbesc despre utilitatea sau zadarnicia acestei facilitati pentru ca s-au tras niste ghiulele in directia aceasta in cateva zone crepusculare ale blogosferei, mortii si ranitii nu vor fi numarati nicicand.

Ce ne-a oferit FB si ce-am inteles noi ca avem de luat?

Vizibilitate si semnificatie!  Duse spre apogeu in mod utilitar in primavara anului trecut in Tunisia…

Vizibilitate si semnificatie – care luate in doze individuale aleatorii si fara masura  dauneaza grav sanatatii mintale, producand  o „balonare”  a  ego-ului, direct proportionala cu numarul de Like-uri.

Vizibilitate excesiva, aproape intima si semnificatie perisabila, profund    iluzorie.

De la promovarea „realizarilor” (cand a devenit pierderea virginatii o realizare de afisat in public?!)  si pana la debitarea si etalarea unor aforisme  sententioase,  izvorate din adancurile unui spirit ce nu poate trai in obscuritatea normalitatii, ci se vrea vizibil si semnificativ .

Tot mai vizibil si mai semnificativ,  cu cat mai multe add-uri si Like-uri se forteaza sa fie adunate, nascandu-se o nevoie ce se invarte intr-un cerc vicios si viciat de meschinarie, ipocrizie si de ce nu, incununate de ironie, stigmat al intelighentiei.

FB ne-a oferit libertatea de a fi rapid vizibili si semnificativi, fara prea mare efort si fara  efervescente. Libertatea obtinuta facil poate aduce roade frivole, iar oportunitatile  nelimitate ne pot atrage in caruselul dilutiei, a superficialitatii si a prolixitatii.

Perseverand pe aceasta traiectorie,  Facebook devine Fakebook si dintr-un instrument devine un sistem pe care, mai detinand o doza de obiectivitate, l-am repudia.

Anunțuri

Responses

  1. Exista niste strategii legate de FaceBook. Internetul a devenit (mai putin in Romania) o adevarata piata de desfacere de produse. Occidentalul isi face shoppingul de la o pizza, laptop, produse cosmetice, farmaceutice, achizitii de bilete la spectacole, train, hotel, etc pe internet. Publicitatea incepe sa isi faca loc tot mai mult in randul consumatorilor. Exista chiar o piata buna de desfacere de ad places pe internet. Exista brokeri care cumpara si vand spatiile de publicitate in acelasi fel cum se fac tranzactiile la bursa. Multe firme prefera sa renunte la magazine in favoarea magazinelor virtuale.

    Pentru ca tot acest sistem comercial sa functioneze, trebuie ca sa existe zone de raiting(siteuri) unde reclamele se pot publica. Facebookul datorita unui trafic foarte mare de vizitatori a devenit un spatiu de reclame foarte bun, ca atare obictivul este sa se ofere o zona cat mai relaxanta, placuta consumatorilor. Aici nu se aplica elemente de etica, de morala, exista un singur obiectiv si anume acela de a atrage cat mai multe persoane. E un fel de mall virtual in alte cuvinte.

    Marile companii au pagini pe Facebook, Microsoft care si-a adaugat o multime de pagini, la fel proprietarul Java, compania Oracle are o multime de pagini pe FB. Tot la fel vom gasi cele mai mari companii din lume pe Facebook, deci nu este doar un simplu portal de oameni stupizi.

    Cine pica victima elementelor negative ale Facebookului este problema lui. Pentru cineva care tot doreste sa aiba un profil pe FB din motive de comunicare cu prieteni pe care nu ii poate intalni datorita distantelor, as sugera creerea de conturi private. In viitor contul de FB va deveni si o carte de vizita.

  2. n-am zis ca e un portal (doar) de oameni stupizi sau marunti (nu ca acestia nu ar face orice ca sa fie si mai vizibili folosindu-se de FB 😀 ) . Doar ca se formeaza un anumit tipar de utilizare…mda, ziceai de mail virtual, dar pare a fi mai degraba o scrisoare deschisa pt toti „amicii”

  3. cei care folosesc FB ca o scrisoare deschisa pt toti „amicii” sunt collateral victims 😀

  4. […] more… 291 more words P.S.: Recomand şi "FakeBook"  (Ciprian's Weblog): "Facebook devine Fakebook şi dintr-un instrument devine un sistem pe care, mai […]

  5. […] Recomand şi “FakeBook”  (Ciprian’s Weblog): “Facebook devine Fakebook şi dintr-un instrument devine un sistem […]


Categorii

%d blogeri au apreciat asta: