Publicat de: ciprians | 13 02 13

Un comentariu pe Clujul Evanghelic

Am gasit pe Clujul Evanghelic  o interpretare personala a administratorului blogului referitoare la un studiu aparut aici . Fara a-mi dori sa fiu sententios sau agresiv, am vrut doar sa clarific cateva aspecte. Iata comentariul meu (preluand din mers un obicei deja impamantenit):

Draga V, iti inteleg dorinta de a eticheta si de a clasa sententios problemele, dandu-i astfel o paine de mancat lui Basil (care-mi pare uneori a fi un soi de cioran evanghelic), dar punctul de vedere unilateral e rareori si cel corect.

Nu vreau sa disculp modernitatea/postmodernitatea, dar fiind domeniul meu, doresc numai sa-ti atrag atentia ca sa nu „cazi in ispita” J

1)      Uita-te la numarul de decese/100.000 de locuitori! A scazutin mod absolut, acesta e efectul progresului

2)      Uita-te la ponderea pe care au avut-o bolile in 1900 si la cea din 2010. Vreau sa spun ca daca acum 100 de ani se murea pe capete din cauza unor anumite boli, progresul a adus „la lumina”  tratamentul pt ele, decesele datorate acestor boli fiind in proportii mult mai mici si ramanand astfel cu o pondere mare bolile care nu si-au gasit inca leacul. Aici e explicatia variatiei de la 18% la 63%.

3)      Ca exista boli care sunt generate sau amplificate de modul de viata modern/postmodern, e adevarat! Dar la fel de adevarat este ca speranta de viata a crescut, ca acei oameni care acum 100 de ani mureau pe capete intr-o banala epidemie de gripa, apuca acum sa se imbolnaveasca la varste mai inaintate datorita stressului sau alimentatiei.

N-o mai lungesc, sper ca m-am facut inteles! Afirmatia ta „modernitatea vindecă bolile pe care tot ea le generează sau le amplifică”       e  prea mult spus si exagerat!                         

 

Responses

  1. Evident ca este prea mult spus, pe de alta parte care ar fi alternativa din moment ce desfiintezi modernitatea?

    Desi sunt si adeptul viziunii holistice, recunosc meritele medicinei clasice si a realizarilor ei. Stiinta este intr-o continua evolutie, iar evolutia implica riscuri, greseli, dar totodata se indreapta spre o directie pozitiva.

    In domeniul tehnic spre exemplu, Microsoft a fost atat un suport excelent al lumii tehnologice, cat si un nightmare care a creat doar neplaceri majore utilizatorilor, cu toate astea nu as vota ecluderea lui din universul tehnic.

    Cioran evanghelic? 😀 Cioran era un geniu totusi 🙂

  2. L-am frecventat ani buni pe Cioran. Faceam referire de fapt la tiparul lui de aforism


Categorii

