Publicat de: ciprians | 31 03 09

Am fost la Dunare

„Dunare, Dunare, / face-te-ai pulbere!”  (in loc de „drum fara pulbere”) – asa a recitat un fost coleg de gimnaziu o poezioara…  🙂

Am fost si eu, impreuna cu sotia in satele de la Dunare care au fost inundate in urma cu cativa ani. Acolo, impreuna cu alti aproximativ 130-150 medici si studenti medicinisti crestini, sub egida Asociatiei Medicilor Crestini din Romania, am efectuat consultatii si am distribuit gratuit medicamente. De partea spirituala s-a ocupat grupul SHEMA

In fiecare seara erau programe de evanghelizare, fiind invitati diversi predicatori  si grupul coral Continental.

Eu si Fabiola, sotia mea, am efectuat consultatii in Carna (~100/zi) si Duminica in satul Piscu Vechi – care a fost un fel de cartier general al misiunii. Studentii faceau partea de anamneza a pacientilor si le vorbeau despre DUMNEZEU.

Cand am ajuns in Carna am fost un piculet dezamagit, satul parandu-mi asemeni unuia mai slabut din Ardeal. La prima vedere a satului, dupa aspectul destul de bun al caselor,  consideram ca oamenii pozeaza, ca intind mana – un obicei atat de romanesc. Abia dupa ce  mi s-au perindat pe sub ochi si stetoscop ~100 de oameni/ zi am realizat in ce saracie lucie traiesc – de fapt nu traiesc, ci agonizeaza – acesti oameni. Din cei pe care i-am vazut, 99,5% erau peste 65-70 de ani, fara nici un venit sau cu venituri extrem-extrem de mici, iar in acest context, medicatia trecea pe ultimul plan.  Oamenii astia de peste 70 de ani agonizeaza, asteapta sa moara, nemainvestind in propria fiinta, nemaipasandu-le ce li se poate intampla…sau, actually ce li se mai poate intampla? dupa ce li s-au luat toate avutiile de catre apele nepasatoare si reci, parca sunt in asteptarea valului rece al mortii care sa-i fure si pe ei de pe fata pamantului. Parca ma aflam intr-o anticamera a mortii – nu exagerez, vorbesc ca medic – vazand ce patologii descopar si fiind sigur ca la terminarea tratamentului dat de mine, se vor intoarce in aceeasi stare. Am trait si inca traiesc frustrarea ca ceea ce am facut nu e decat o picatura care umezeste un pahar secatuit de saracie.

S-au facut si consultatii stomatologice si tratamente, mai ales extractii, si  stomatologii au avut si ei de lucru din greu. Am dat o raita in cabinetul lor si m-am ingrozit de ce-am vazut…si nu sunt novice.

Sunt o multitudine de povesti de viata care ar trebui spuse, dar toate isi pierd dramatismul extrem scoase din acel context,  rostite de alta gura decat cea care foloseste persoana I ca pronume personal.

A fost o experienta de viata pe care vreau s-o repet. Cred ca putem face mai mult, ca suntem obligati sa facem mai mult, ne imboldeste dragostea care trebuie sa salajluiasca in inimile noastre. Incepem sa ne rugam pt alte proiecte in zona, pt a primi un ecograf si un aparat de EKG, cu incredintarea ca DUMNEZEU ne va mai folosi.

Si cu incredintarea ca ceea ce-am facut n-a fost in van, ca a fost aruncata samanta dragostei lui HRISTOS si a Evangheliei SALE.

Aduceti-va aminte in rugaciune si de acei oameni!

picture-149

picture-151

picture-162

picture-154

picture-166

picture-169


Răspunsuri

  1. […] În întregime pe ciprians.wordpress.com […]

  2. Foarte bine Cipri, felicitari.
    Eu am ajuns doar la Craiova.
    Cred ca e vorba de Piscu Vechi 😉

    ––––––––––––––––––––––––––––-
    asa e, am corectat! Oricum e mai bine decat cum spuneam pe-acolo „Pliscu vechi”! 🙂

  3. Felicitari si iarasi felicitari!
    Sunt foarte impresionat de ceea ce ati facut si tanjesc si eu dupa o experienta asemanatoare. O astfel de misiune are marele har sa ne vindece si pe noi, cei care incercam sa aducem vindecare spirituala sau medicala celor uitati in malul inundatiilor.

  4. Ciprian, în ultima poză cele două fete îl intubau pe bădiţa, sau îi smulgeau amigdalele? 🙂
    ––––––––––––––––––––––––
    Razvane, cred ca ii exorcizau gura de radacinile rele! 😀

  5. heeeei Ciprian!!! Cred ca am fost colegi de cabinet la Piscu Vechi.Stiu senzatia de”picatura intr-un pahar”…Merg in Piscu Vechi din 1993 si te asigur ca am trait acolo cele mai ziditoare experiente din viata crestina.Faptul ca sunt oameni din acele localitati care se intorc la Dumnezeu dupa aceasta mare „tulburare a apelor”(cum a numit pastorul Sfetcu din Piscu Vechi lucrarea medicilor si a evanghelistilor),este un semn de mare indurare.Te asigur ca Dumnezeu rezolva problema agoniei in care zac acei oameni.Am vazut-o in timp la multi dintre ei si modul cum Dumnezeu schimba infatisarea,sufletul si viata lor prin stramutarea dintr-o imparatie in „Alta”este o adevarata binecuvantare.Dumnezeu sa va rasplateasca efortul si daruirea.Continuati sa va rugati pt acea zona.Eu am plecat marti de acolo si am vazut putin din reactia oamenilor si dupa.Au mare nevoie de rugaciune.

  6. felicitari

  7. Aha! de-aia l-au luat toate apele… 🙂

  8. Blessings in continuare. Multi vorbesc…putini lucratori. Doamne scoate lucratori…si nu ne mai lasa cu miinile incrucisate…

  9. intr-o lume care se scufunda-n „gaura neagra” a egoismului si materialismului nesatul, voi tinerii medici si studenti crestini ati aratat ca (macar din cand in cand) se merita sa traiti si sa lucrati pentru gloria lui Dumnezeu prin altruism si slujirea semenilor vostri mai…neinsemnati !
    Jertfa si biruinta invierii Domnului Isus Hristos de la Golgota va adauga si va aduce mereu roade in poporul Sau !
    Nu uitati intre 14-17 Mai , Conferinta nationala AMCR si ASMCR la Baile Herculane !


Categorii